پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حال و هوای متفاوت خیّران بی‌مرز در رزمایش کمک مومنانه/ از سیل تا کرونا+عکس و فیلم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ  زری طاهری پرکوهی|در این روزها که ویروس کرونا در سطح کشور بی وقفه جولان می‌دهد، عده‌ای از مردم شبانه‌روز به‌فکر کمک به هم‌نوع و رفع مشکلات ناشی از شیوع این ویروس شرور هستند.

اغراق نیست اگر بگوییم کسانی که سال‌های سال در بحران‌های مختلف با کار جهادی حتی جلوی لنز دوربین‌ها قرار نمی‌گرفتند امروز به واسطه شیوع کرونا ویروس به دلیل اقدامات نو و ایده‌هایی بی بدلیل شناخته شدند.

بنا به فرمان مقام معظم رهبری، چاره کار همدلی است مردم به‌فکر مردم باشند بهتر است، همانطور که در بحران سیل و زلزله شاهد سیل عظیمی از کمک‌های مردمی از سراسر کشور به مناطق آسیب‌دیده بودیم، امروز هم در امتداد کمک‌های مومنانه قرار داریم.

* تاسیس قرارگاه جهادی از سال ۹۵

این بار در خبرگزاری فارس به سمت افراد خیر و کمک‌کننده می‌رویم، میکائیل محمدپور جوان ۲۸ ساله بابلسری است که در سال ۱۳۹۵، قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع) را تشکیل داده و در حال حاضر در حال تحصیل در رشته دکتری و طلبه درس خارج است.

*فعالیت ۵۰۰ جهادگر در سطح استان

آقای محمدپور متاهل بوده و یک فرزند پسر دارد، می‌گوید؛ کار در قرارگاه را با هدف کمک به مردم با تعداد ۲۰ طلبه آغاز کردیم، ولی امروز  نزدیک به ۵۰۰ نفر اعم از طلاب، دانشجویان، دانش‌آموزان در بخش خواهران برادران از سراسر استان عضو داریم که ۳۰۰ نیرو اهل بابلسر هستند.

اعضای این قرارگاه جهادی از همه اقشار بوده و یک هدف را دنبال می‌کنند، مدیریت این مجموعه با بنده بوده و همواره سعی کردم در همه بحران‌ها خودم حضور داشته باشم، با خودم گفتم علاوه بر کار تبلیغ اگر بشود کمک حال مردم باشم خوب است.

*گستردگی و تنوع در کمک‌ها

وی ادامه می‌دهد؛ جامعه هدف ما اقشار مستضعف و رو به پایین در جامعه هستند و در این مسیر اقدامات ما از گستردگی برخوردار است، از جمع‌آوری کمک‌های موردی مردمی و تحویل به نیازمندان گرفته تا حضور و امداد در سیل، زلزله بلایای طبیعی و ویروس نوظهور کرونا!

بچه‌های ما در زلزله کرمانشاه، سیل آق قلا، سیمرغ، لرستان و سیستان و بلوچستان همواره در صحنه حاضر بوده و با کار جهادی و کمک‌های موردی نقش کوچکی در حل مشکلات عدیده مردم داشتند، با شیوع کرونا حل همه مشکلاتشان دغدغه‌مان شد.

*از سیل، زلزله تا کرونا

این طلبه جهادگر و خیر بیان می‌کند؛ زمانی که برای انجام کار جهادی ساخت و ساز به استان‌های دیگر سفر می‌کردم، همسرم نه تنها مخالفتی نداشت بلکه برای مشکلات مردم دغدغه داشت، خانواده همه جهادگران چنین رفتاری دارند.

در جریان سیل سیستان و بلوچستان در شهر زابل شعبه دیگری از قرارگاه با حضور ۱۰۰ نیروی فعال را افتتاح کردیم، کار جهادی خودمان را با صرف هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی و انجام کار یدی به پایان رساندیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، و کمبود ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش در آغازین روزهای شیوع، می‌گوید؛ از همان روزهای اول در قرارگاه عزممان را جزم کرده و کارگاه‌های تولیدی را به راه انداختیم که چرخشان هنوز می‌چرخد.

در همان گام اول هزار ماسک و دستکش،  ۱۵۰ هزار پک محلول ضدعفونی کننده تولید کردیم، نیروهای جهادی را برای ضدعفونی کردن معابر و مسیرهای پرتردد شهرهای استان راهی کردیم.

*اهدای بسته‌های معیشتی و قربانی به نیازمندان استان

محمدپور اضافه می‌کند؛ مجموعه جهادی ما از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا فعالیت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف اعم از، انجام دو مرحله قربانی حدود یک تن گوشت، اهدای ۲ هزار بسته معیشتی در مرحله اول، استقرار ایستگاه صلواتی برای کادر درمان، توزیع نان صلواتی و غیره کرده است.

بحث تغسیل اموات کرونایی، در بابلسر و فریدونکنار را پس از فتوای شرعی مقام رهبری بر حسب تکلیف مدنظر قرار دادیم، البته که مومنان خدا پس از برپایی سال‌ها نماز و عبادت باید با تغسیل وارد عالم قبر شوند، فعالیت ما در این زمینه همچنان ادامه دارد.

این جوان فعال در بحث کمک‌های مومنانه، بیان می‌کند؛ در امتداد رزمایش مومنانه تاکنون با صرف بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی بسته معیشتی تحویل خانوار آسیب دیده از کرونا در سطح استان داده شد.

*اهدای اسباب‌بازی به کودکان نیازمند

بازخوردهای مردم که به‌صورت کلامی یا در قالب پیامک به ما می‌رسید و نشان از خوشحالی و شرمنده نشدن والدین در مقابل فرزندان دارد، خوشحالمان می‌کند، اهدای اسباب بازی به کودکان ایده نویی بود که مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت، لبخند بر لب‌های کودکان با هیچ شادی‌ قابل قیاس نیست.

وی یادآور می‌شود؛ نیروهای ما همیشه در قرنطینه به‌سر می‌برند تا نکند کسی به کرونا مبتلا شود، دور شدیم تا مردم در آسایش باشند، تلاش می‌کنیم تا صدای ناله ای نشونیم، امروز باید ایستاد زمان دست روی دست گذاشتن نیست، کرونا از هر سیل و زلزله‌ای بدتر است.

لحظه به لحظه زندگی من و دوستانم، درگیر کارهای جهادی است، در هنگام صرف وعده‌های غذایی اگر لقمه‌ای برمی‌داریم به این فکر می‌کنیم که نکند نیازمندان تحت پوشش قرارگاه ما گرسنه باشند! این دغدغه و روحیه جهادی در زندگی امثال ما جاری و ساری است.

*روحیه جهادی و موفقیت در زندگی فردی

محمدپور متذکر می‌شود؛ هدف ما ترویج روحیه جهادی است، اینکه چه کاری کنیم تا افراد روحیه جهادی پیدا کنند، دغدغه ما است چرا که با این روحیه چرخه کشور تکان می‌خورد، افراد در زندگی موفق می‌شوند و به کمک جامعه می‌شتابند، احساس مفید بودن می‌کنند.

*حرف آخر

وی تاکید می‌کند؛ دیدن مردمی که این روزها ناخوداگاه شاید از روی بی‌خیالی رعایت نمی‌کنند، ناراحت‌مان می‌کند با رعایت نکردن افزایش مسافرت‌ها و تفریحات غیرضروری به سرایت کرونا سرعت می‌دهیم، در حالی که بچه‌های جهادی از اسفند ماه تا الان به عشق مردم وطن و رهبر ایستادند سعی کنیم با مراقبت‌ها کمک حال باشیم تا زوتر سوت پایان کار این ویروس را بزنیم نکند گل‌های اطرافمان کم شوند‌.

به گزارش فارس: کرونا، پای جوانان و جهادگران در عرصه خدمت به مردم ضعیف جامعه را از بیرون ساختمان‌ها به درون و دل زندگیشان کشاند به‌طوری که به‌دنبال ایده‌پردازی و جریان‌سازی در مسیر بهبود کیفیت زندگی این افراد هستند و هر چه یه جلو می‌روند مشتاق‌تر می‌شوند…

 

 /۸۶۰۴۸/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.