پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حال روز ناخوش پسر محبوب مازنی‌ها ( رایکا)

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، تیم رایکا بابل از ۶ بازی رقابت های لیگ یک با  کسب ۶ امتیاز در رده پانزدهم جدول ۱۸ تیمی این رقابت ها قرار دارد که با قعرنشین جدول نیز سه امتیاز بیشتر فاصله ندارد و هر نتیجه ای به جز برد در بازی خانگی این تیم با فجر سپاسی شیراز که ۱۳ مهرماه در بابل انجام می شود، شاید مشکلات تیم را دو چندان کند.
 امتیاز تیم خونه به خونه پس از کناره گیری برادران حسن زاده از تیمداری پس از پنجسال به دو سرمایه گذار بابلی به نام پیمان منیری و علی‌اکبر جعفرنژاد رسید که صرفا یک بار در استادیوم هفت تیر بابل حاضر شدند و تاکنون نه تنها مراجعه ای به باشگاه و سرکشی از تیم نداشتند، بلکه کمکی مالی نیز به تیم نداشتند و بخش زیادی از کمک ها به تیم تاکنون از محل مساعدت مالی  استانداری و دست و پا زدن مدیرعامل  این باشگاه تامین  شد که با آن هزینه ایاب و ذهاب تیم و درصد کمی از قرارداد بازیکنان پرداخت شده است.
اگرچه در فضای مجازی علت حاضر نشدن مالکان جوان تیم نوپای رایکا، دستگیریشان از سوی دستگاه قضایی به دلیل پرونده مالی اعلام شد، ولی تاکنون این خبر نه از سوی دستگاه قضا و نه  مشاوران حقوقی باشگاه و وکیل این دو مالک تایید یا تکذیب نشده است.

رایکا 
در اصل  یک واژه کهن پارسی است که از اسامی مردم شمال امپراطوری ایران در ناحیه ای که سکاها در آن می زیستند  گرفته شد. سکاها مردمی جنگجو در حاشیه دریای خزر بودند که همواره به خاک ایران تجاوز می کردند. داریوش هخامنشی پس از به قدرت رسیدن به آنجا لشگر کشیده و آنجا را فتح نموده و آن ناحیه را یکی از استانهای ایران نمود. بعدها آن ناحیه در زبان عامه به تبرستان (نه طبرستان) معروف شد. رایکا به معنی “پسر محبوب” ، “پسر دوست داشتنی” می باشد که ساکنان تبرستان یا مازندران کنونی با برداشتن الف آن این واژه را به صورت متداول کنونی یعنی ریکا تغییر دادند.

بی انگیزگی عامل باخت رایکا

یکی از کارشناسان فوتبال در مازندران گفت: تیم رایکا ( خونه به خونه سابق) با وجود این که در آخرین روزهای باقی مانده از نقل و انتقال استارت زد و نتوانست بازیکنان دلخواه خود را جذب کند، این روزها بازی خوبی را در زمین انجام می دهد.
آقاجان حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازی خوب زمانی می تواند نتیجه مطلوب را برای باشگاه و هواداران تیم به همراه داشته باشد که با کسب امتیاز و پیروزی این بازی رقم به خورد و چنین اتفاقی تاکنون برای رایکا با وجود این که بازی خوبی را در زمین انجام می دهد، رخ نداد و این وضعیت نمی تواند برای باشگاه و هواداران مطلوب باشد.
وی علت اصلی در نتیجه نگرفتن تیم را بی انگیزگی در بازیکنان می داند و معتقد است که باید باشگاه با مشاورانی که در اختیار دارد این نقص را جبران کند و با شارژ مالی، تبنیه و تشویق و سایر اهرم های در اختیار این انگیزه را در بازیکنان ایجاد کند، در غیر این صورت باید منتظر روزهای بدتر این تیم هم باشیم.
وی خاطرنشان کرد: تیم رایکا در شرایط مطلوبی از لحاظ مدیریتی و مالی قرار ندارد و در چنین وضعیتی بازیکنان و کادر فنی حال و روز خوش ندارد که بخواهند با تفکر برنامه ریزی برای برد داشته باشند.
داور مقصر ضعف نتیجه گیری رایکا 
سرمربی تیم رایکا بابل گفت: تیمش بازی خوبی را در زمین انجام می دهد و هر بازی نیز این بازی سازی بهتر می شود، ولی سوت اشتباه داوری در بازی های اخیر باعث شده تا تیمش نتواند به پیروزی برسد.
حسین مسگر ساروی به خبرنگار ایرنا افزود : اگر سوت های اشتباه داوری نبود، الان جایگاه تیمش از رده ۱۵ فعلی حداقل به ششم در جدول می رسید و بازیکنان هم انگیزه بیشتری پیدا می کردند و آینده امیدوار کننده ای در انتظار تیم ما بود.
وی مشکل اضافه کرد : دیدار خانگی ما با تیم فجر سپاسی شیراز که ۱۳ مهرماه در بابل انجام می شود، نقطه شروع خوبی برای ما است که با حمایت هواداران بتوانیم به پیروزی برسیم و از مشکلات فعلی نجات خواهیم یافت و شادابی به تیم ما بر می گردد.

مشکل مالی 
سرمربی رایکا مشکل مالی را  عامل دیگری برای  بی انگیزه بودن برخی از بازیکنان بیان کرد و اظهارداشت: تاکنون به جز چند بازیکن که درصدی از قراردادشان را دریافت کردند؛ مابقی هیچ دریافتی نداشتند و این مشکل مالی تاثیر زیادی در بی انگیزه بودن بازیکنان خواهد داشت.
مسگر ساروی خاطرنشان کرد: اگرچه تاکنون کادر فنی و بازیکنان به عشق تیم و هوادارانش بدون 
شارژ مالی بازی کردند، ولی باشگاه هم باید نسبت به تعهداتش پایبند باشد تا بتوانیم با این کار انگیزه بیشتری به بازیکنان در ادامه راه بدهیم و بدون مساعدت مالی تا حد زیادی جفت و جو کردن بازیکنان دشوار است.
وی بخشی از ضعف فنی تیمش را به خصوص در دفاع و حمله تایید کرد و اظهارداشت : به دلیل محدودیت زمانی نقل و انتقال و مشکل مالی جذب بازیکنان دلخواه کادر فنی در نیم فصل اول دشوار بود و با توان مالی که باشگاه داشت بازیکن جذب شد و به نظرم این بازیکنان نیز تا الان خوب کار کردند و هر بازی نیز بهتر می شوند.
وی اظهارداشت: برای برطرف شدن نقاط ضعف در خط دفاع و حمله در روزهای باقی مانده تا دیدار با فجر سپاسی شیراز تمرینات ما ادامه خواهد داشت و امیدواریم با برد بتوانیم تیم را در ریل مناسب قرار دهیم که بتواند با نتیجه گیری خود را به رده بالای جدول برساند.
گرداب مشکلات در باشگاه 
مدیرعامل باشگاه رایکا بابل می گوید : این باشگاه به دلیل عدم حضور مالکان باشگاه  از لحاظ مالی و مدیریتی دچار گردابی از مشکلات شده که هر روز نیز این فرایند در حال پیچیده شدن است و برای ادامه حیات نیازمند حمایت مدیران ارشد استانی و حامیان مالی است.
علی فاریابی دوست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون از سوی مالکان باشگاه کمک مالی به تیم صورت نگرفت و با مساعدت نیمه تمام استانداری مازندران و کمک هایی که از بخش خصوصی به باشگاه رسید تا حدودی توانستیم تیم را سرپا نگهداریم.
وی اضافه کرد : ما به دنبال جذب حامیان مالی برای تیم رایکا در داخل و خارج استان هستیم و تاکنون این کار ما نیز به نتیجه مطلوبی نرسیده و اگر نتوانیم در روزهای آینده مشکل مالی تیم را رفع کنیم، شاید تیم دیگر نتوانیم با این شرایط تیمداری کنیم.
وی خاطرنشان کرد : در شرایطی که مالکان تیم به دلایلی نمی توانند در باشگاه حضور یابند، انتظار می رود که مسوولان استانی که پیش از این حمایت مادی و معنوی داشتند این روند را طبق قول و قرارها تا پایان ادامه بدهند تا ما فرصت جذب اسپانسر را پیدا کنیم.

گله از ضعف نتیجه گیری 
مدیرعامل تیم رایکا گفت: در شرایط فعلی تیم ما در داخل زمین بازی خوبی انجام می دهد، ولی نتوانست به پیروزی برسد و عدم نتیجه گیری به خودی خود مشکلات تیم ما را در داخل افزایش می دهد و هواداران  نسبت به آینده نا امید خواهند شد.
فاریابی دوست اضافه کرد : تیم ما به برد نیاز دارد و شاید کسب پیروزی آن هم در بازی خانگی برابر فجر سپاسی صدر نشین امید را به تیم برگرداند و هواداران نیز به آینده تیم امیدوار خواهند شد و شاید در صورت تحقق این هدف بتوانیم حامی مالی نیز جذب کنیم.
وی اظهارداشت: اگر تیم ما در بازی خانگی هفته هفتم برابر فجر سپاسی شیراز نتواند به پیروزی برسد، احتمال تجدید نظر در کادر فنی وجود دارد و اولویت ما نیز ابتدا انتخاب سرمربی از بین نیروهای بومی است.
فجر سپاسی شیراز با ۱۳ امتیاز از ۶ بازی اخیر در رده سوم جدول این مسابقات قرار دارد.
۶۹۸۲
/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.