پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جزییات خدمات بیمه روستاییان و عشایر در مازندران/ بیش از هزار بازنشسته در سال جدید

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

محمد ابراهیمی مدیر بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر امروز در نشست خبری اظهار کرد: این بیمه زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد و هدف آن بیمه اجتماعی همه آحاد جامعه اعم از همه کشاورزانی که در استان زندگی می‌کنند و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است.

وی افزود: طبق قانون دولت مکلف است خدمات بیمه اجتماعی و درمانی را با مشارکت به این مردم ارائه کند، حق بیمه این افراد ۱۵ درصد سطوح درآمدی اختیاری خودشان است که ۱۰ درصد آن را بیمه روستاییان عشایر پرداخت می‌کند و بیمه شده تنها با پرداخت ۵ درصد آن خدمات بهره‌مند می‌شود.

*۱۰۵ هزار مازندرانی از خدمات بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران

ابراهیمی تصریح کرد: برای روستاییان و عشایر دفترچه درمان همان دفترچه‌ای است که بیمه سلامت ارائه می‌کند، در استان مازندران تا به حال ۱۰۵ هزار خانوار از این خدمات استفاده می‌کنند و ۵ هزار از آن‌ها تا الان از مستمری بازنشستگی از کارافتادگی و فوت در حال استفاده هستند.

*ارائه فیش حقوقی به بیمه‌شدگان 

این مسؤول خاطرنشان کرد: برای اولین بار در طول تاریخ بیمه روستاییان و عشایر فیش حقوقی تهیه کردیم تا همچون کارکنان دولت از خدمات حقوقی بهره‌مند، همچنین در سال گذشته مستمری بگیران و بیمه‌شدگان را به مشهد مقدس با عنوان طرح ضیافت رضوی زائراولی‌ها را به مشهد اعزام کردیم.

*کاهش بیش از ۵۰ درصدی بازه زمانی در اجرای پروسه بیمه‌ای و الکترونیکی شدن کار دفاتر 

وی بیان کرد: کاهش بیش از ۵۰ درصدی بازه زمانی صدور حکم را داشتیم در حالیکه در گذشته چندین ماه طول می‌کشید، همچنین به کسانی که باید در اسفند ماه  حق بیمه پرداخت می‌کردند دوماه فرصت بدون جریمه‌ دادیم.

ابراهیمی با اشاره به اقداماتی که در مقابله با ویروس کرونا صورت گرفت، گفت: اجرای طرح تطبیق کارگزاری‌ها را داشتیم که پس از آن ۲۴۲ کارگزاری به  ۱۰۵ کارگزاری دارای شناسنامه و قرارداد رسید،
کار دفاتر هم الکترونیکی شده به شبکه مکاتبات اداری هم متصل شده است، سامانه بیمه‌ای و مکاتبات مجزا شده است.

*ارائه خدمات به بیمه‌شدگان مبتلا به کرونا

مدیر بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران اذعان داشت: راه‌اندازی سامانه ۳۰۰۰۲۷ و برای اینکه بیمه شدگان در صورت مبتلا به کرونا عدد ۵ را ارسال کنند انجام شد، تا در صورت ابتلا برای بیمه‌شدگان کمک‌های نقدی و برای بازنشستگان اعطای وام ۵ میلیون تومانی را داشته باشیم که در این راستا حدود ۵۰ پیامک دریافت شد، غربالگری کردیم و خدمات را ارائه دادیم.

وی ابراز کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که با صنف کشاورزان داشتیم کشاورزان می‌توانند با تأییده نظام صنفی کشاورزان از این خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند، بسیاری از شورای روستاهای ما بیمه روستایی نیستند که می‌توانند بهره‌مند شوند، برای اتاق اصناف و بازاریان و ورزشکاران و غریق نجات‌ها هم میز خدمت در حال انجام وظیفه است.

*مددجویان بهزیستی و کمیته امداد حق بیمه را پرداخت نمی‌کنند 

ابراهمی اعلام کرد: در سال جدید سهمیه تکلیفی ما ۱۴ هزار نفر است، طی تفاهم‌نامه با نهادهای کمیته امداد و بهزیستی مسؤولان پذیرفتند که ۵ درصد حق مردم را پرداخت کنند که تا به حال از این طریق در کمیته امداد ۴ هزار خانوار و در بهزیستی ۵ هزار خانوار تاکنون بیمه شدند.

*بیش از ۱۳ هزار بیمه شده در سطح استان مازندران 

این مسؤول یادآور شد: بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در مازندران از سال ۱۳۸۴ شروع بکار کرد در همان سال هزار و ۶۰۰ خانوار بیمه شدند، و تا به حال که در سال ۱۳۹۸ ، بیش از ۱۳ هزار بیمه شده داریم، از سال ۹۶ تاکنون در سطح کشور رتبه برتر را کسب کردیم و حرفی برای گفتن داریم، علتش هم برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی دقیق است.

وی با اشاره به مبالغ پرداختی به مستمری بگیران این بیمه، افزود: پرداختیها از ۳۰۰ هزار تومان شروع و تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مطابق با شرایط بیمه ای و سابقه متغیر است، در سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد ریال پرداختی در مازندران داشتیم.

*بیش از هزار نفر بازنشسته مستمری بگیر در سال جدید 
 
ابراهیمی خاطرنشان کرد: در سال جدید بیش از هزار نفر در مازندران پس از ۱۵ سال سابقه بیمه‌ای بازنشسته شده و ۲۰ روز حقوق دریافت می‌کنند، در پایان سال گذشته هم پرداخت تسهیلات کم‌بهره به مستمری بگیران را داشتیم، در حوزه بیمه خبرنگاران طبق تفاهم نامه قصد داریم خبرنگاران فاقد بیمه را به زیرمجموعه این صندوق بیافزاییم.

 /۸۶۰۴۸/

 


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.