پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جاده سرخرود-آمل همچنان در بی‌راهه تعلل و بی‌توجهی مسئولان

0

ایسنا/مازندران جاده سرخ رود به آمل همچنان مورد بی‌توجهی مسئولان قرار دارد و این محور جزء حادثه خیزترین و مرگبارترین جاده شهرستان محمودآباد لقب گرفته است.

مردم و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر و روستا معتقد هستند که جاده سرخرود به آمل علی رغم قدمت چندین ساله متاسفانه مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است.

جاده سرخ رود به آمل با قدمتی طولانی از جمله مسیرهای پر تردد مسافران به شهر ساحلی سرخرود است اما تاکنون هیچ اقدام خاصی درباره آن صورت نگرفت، این بی‌توجهی باعث شده که امروز در این  جاده تعداد زیادی از جوانان عزیز و مردم بومی این مناطق و حتی مسافران را به کام مرگ بکشاند تا علاوه بر خسارات جانی و مالی، به نوعی باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌های قربانی شود.

از طرفی این مسیر از میان مزارع کشاورزی عبور می‌کند و جدا از کم عرض بودن جاده و فاقد شانه بودن آن دارای پیچ‌های خطرناک است که در فصل کشاورزی بویژه در زمان‌های بارندگی رانندگی را برای افراد سخت می‌کند.

نقاط زیادی از این جاده شرایط نامناسب دارد که نیاز مبرم به علائم هشدار دهنده، تسطیح و روکش سازی مسیر داشته است و نکته دیگری که بر اهمیت این جاده می‌افزاید نزدیکترین مسیر از پایتخت به ساحل دریاست که به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری از سرسبزی و گذر از میان مزارع موجب تردد مسافرین از سراسر کشور به ساحل سرخرود محسوب می‌شود.

با این وجود هنوز پیگیری از نماینده مجلس تا مسئولان مرتبط بخش و شهرستان صورت نگرفت و فقط سالیان قبل ترمیم قسمتی از مسیر روستای افراسرا تا حوزه روستای احمدآباد کلیج به‌صورت روکش انجام شد.

جدا از خسارات مالی، شاهد از دست دادن تعداد زیادی از همشهریان، جوانان بومی، آینده سازان کشورمان و مسافران عزیز در این جاده بودیم.

نقاط حادثه خیز در شرایط بحرانی نظیر آب گرفتگی و مه گرفتگی نبود تجهیزات ایمنی به شدت بیداد می‌کند که نیاز است علاوه بر نصب علائم ایمنی، اقدامات مناسب نیز انجام شود چراکه در مواقعی همچون فصل زمستان به سختی می‌توان در این جاده رانندگی کرد.

نماینده فعلی این حوزه قبل از ورود به مجلس وعده داده بود که این جاده تا پایان دوره ایشان به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی ترمیم و به صورت کامل مشکلاتش حل خواهد شد اما با وجود اینکه چند ماه بیشتر به پایان کار نماینده فعلی به عنوان نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد نمانده است، این جاده همچنان در وضعیت قبلی به سر می‌برد و این وعده مسئولان نیز همچون بسیاری از وعده‌های آن‌ها محقق نشد.

تعریض محور سرخرود به آمل جدی‌ترین مطالبه مردم شهر 

صابر اکبرزاده رییس شورای شهرستان محمودآباد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تعریض محور سرخرود به آمل یکی از جدی‌ترین مطالبات مردم این شهر است، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر شاهد تصادفات منجر به مرگ و از دست دادن همشهریان و بهترین دوستان خود دراین محور بودیم.

وی با اشاره به اینکه این محور از جمله محورهای بین روستایی و فرعی شهرستان محسوب می‌شود، تصریح کرد: توریستی بودن شهر سرخرود تردد خودروها را در این محور افزایش داده و  با توجه به عدم تناسب عرض خیابان و رفت و آمد کشاورزان با ادوات کشاورزی این محور از خطرناک‌ترین راه‌های مواصلاتی مازندران است.

رییس شورای شهرستان محمودآباد خاطرنشان کرد: افزایش تولید خودرو با توسعه راه‌ها ارتباط تنگاتنگی داشته که فقط با تعریض آن می‌توان به ایجاد رابطه منطقی امیدوار بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.