پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ثبت وقف یک میلیارد تومانی در سوادکوه

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، رضا یوسفی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران شهرستان سوادکوه به مناسبت دهه وقف با اشاره به اینکه غبار‌روبی و عطرافشانی در امام‌زاده عبدالحق زیراب(ع) با حضور ائمه جمعه پل‌سفید و زیراب برگزار شد، گفت: همایش یاوران وقف، برگزاری محفل انس با قرآن در امام‌زاده عبدالحق و امام‌زاده ابوطالب، ارائه کمک‌های بلا‌عوض از محل «موقوفه کنی» به بیماران، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهر‌های پل‌سفید و زیراب و دیدار با متولیان و تجلیل از مدیران بقاع و اصحاب وقف بخشی از برنامه‌های ما در هفته وقف است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، برگزاری نشست تخصصی وقف در مدرسه علمیه شیر گاه را از برنامه‌های دیگر هفته وقف ذکر کرد و افزود: مشارکت در اجرای اجتماع رضویون در امام‌زاده عبدالحق زیراب نیز از برنامه‌های ما است.

وی با بیان اینکه احکام تأسیسی به معنای احکامی است که موضوع آن در گذشته وجود نداشت و اسلام برای آن قانون قرار داد و احکام امضایی به معنای آن است که قبل از اسلام وجود داشت و مورد توجه اسلام قرار گرفت و آن را تأیید کرد که وقف از احکام امضایی در اسلام است.

یوسفی از وقف یک باب مغازه به ارزش یک میلیارد تومان توسط واقف حاج رزاق رزاقی در دهه وقف خبر داد و با بیان اینکه ایشان در مجموع 3 باب مغازه را وقف کردند، خاطر نشان کرد: از مردم تقاضا می‌کنم تا کارکرد‌های جدید وقف در کمک به معلولین، تهیه جهیزیه، دارو، درمان و تحصیل مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از تهیه و توزیع بیش از 3 هزار بسته معیشتی و بهداشتی و 50 بسته لوازم التحریر در قالب طرح شمیم حسینی و کمک مؤمنانه خبر داد.

 /86015/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.