پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ثبت فوت 290 بیمار کرونایی مثبت در بابل/ کمک 10 میلیارد تومانی خیران به بخش کرونا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، سید فرزاد جلالی بعدازظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: نیمی از بیمارستان‌های کشوری دستگاه آنژیوگرافی ندارند اما بیمارستان روحانی به دو دستگاه آنژیوگرافی مجهز است.

وی افزود: با کمک خیر نیک‌اندیش میناگر مرکز جامع دیالیز به‌عنوان بزرگترین مرکز دیالیز شمال کشور در ۲ هزار متر مربع در دو طبقه با ۱۰۰ تخت در حال احداث است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه به ازای هر هزار نفر یک بیمار دیالیزی داریم، تصریح کرد: در حوزه پیوند کلیه نیز در سطح کشور رتبه خوبی داریم که در طول ۱۵ سال حدود هزار و ۴۰۰ پیوند کلیه داشتیم.

جلالی از احداث بیمارستان پلی کلینیک دندانپزشکی با همت مادر شهیدان شعبانزاده که تمام هزینه‌ها و تجهیزات این بیمارستان را متقبل شده است خبر داد و خاطرنشان کرد: این بیمارستان تا دهه‌فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

این مسؤول با اشاره به اینکه ۲۰ خانه بهداشت و مرکز سلامت با اختصاص ۳۰ میلیارد تومان احداث و تجهیز و به مجموعه دانشگاه اضافه کردیم، یادآور شد: در دو سال اخیر نیز ۳۰ میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی و خیران سلامت دریافت شده است که حدود ۱۰ میلیارد تومان از این کمک‌های اهدایی برای درمان بیماران کرونایی بوده است و ۲۰ برابر آن نیز از امکانات و بودجه دولتی برای توسعه و تجهیز مراکز بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی بابل هزینه کردیم.

وی از شناسایی نخستین بیمار کرونایی مازندران در بابل خبر داد و افزود: تاکنون ۱۰ هزار تست کرونایی انجام دادیم که ۳ هزار و ۷۰۰ تست مثبت بود، در خیز اول شیوع بیماری در بدترین شرایط ۵۳۵ بیمار بستری شامل بیماران کرونایی و مشکوک به کرونا داشتیم که در یک روز ۱۴ فوتی داشتیم، در خیز دوم ۳۶۰ بیمار بستری در بیمارستان‌ها داشتیم که با کاهش ۳۵ درصدی مواجه بودیم.

جلالی گفت: بیش از ۲۵ درصد بیماران و فوتی‌های کرونایی در بیمارستان‌های بابل غیربومی هستند و ما به جای ۵۳۰ هزار نفر، به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت بابل و غرب استان را نیز پوشش خدمات درمانی خود داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۹۰ بیمار فوتی کرونایی مثبت در بابل داشتیم، ادامه داد: پنج شهید مدافع سلامت از مجموعه دانشگاه و دو شهید نیز از بخش خصوصی داشتیم،در زمان درمان بیماران کرونایی بیش از ۳۳ درصد بیمارستان‌های بابل با کاهش درآمد مواجه شدند.

جلالی تصریح کرد: تا دیروز ۳۳ هزار بیمار سرپایی مشکوک به کرونا در مراکز درمانی وابسته به بابل داشتیم یعنی روزی ۲۰۰ بیمار مشکوک به کرونا ویزیت شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه ۶۰ پرسنل بهداشتی و درمانی ما بیمار و پنج نفر شهید شدند، گفت: در طول ۶ ماه اخیر ۶ هزار بیمار کرونایی و مشکوک به کرونا بستری شدند.

۸۳۹ اماکن متخلف پلمپ شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به فعالیت معاونت بهداشتی در حوزه کرونا اظهار کرد: از ۴۱ هزار و ۳۱۶ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی در اماکن عمومی بازدید و از ۲۵ هزار واحد، اماکن عمومی و ادارات با همکاری نیروهای جهادی و بسیجی گندزدایی شد.

مصطفی جوانیان افزود: هزار و ۹۸۵ نفر از افراد اعم از نیروهای جهادی، بسیجی، دهیاریها و شهرداری در امر گندزدایی به ما کمک کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه ۱۱۴ واحد به تعزیرات معرفی و ۸۳۹ اماکن متخلف پلمپ شدند، تصریح کرد: دو هزار و ۲۰۰ قلیان از قهوه خانه‌ها جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: زمانی که به تالارها اعلام شد می‌توانند تنها از ۵۰ درصد ظرفیت خود استفاده کنند متاسفانه همان تعداد جمعیت را در ۵۰ درصد ظرفیت پذیرش کردند واین امر سبب افزایش بیماری شد.

جوانیان خاطرنشان کرد: در سطح شهر ۶۷ درصد مردم از ماسک و در سطح روستا ۳۹ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند و تنها ۷۹ درصد مردم رعایت پروتکل بهداشتی دارند.

وی از انجام غربالگری مرحله سوم برای بیماران کرونایی و افراد پرخطر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: غربالگری در دو مرحله انجام شد، برای ۸۴۵ منازل بیمار گندزدایی شد و در انجام گندزدایی هزار و ۹۸۵ نفر از گروه جهادی با ما همکاری داشتند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۰/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.