پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مازندران با کمبود اعتبار مواجه است

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی ظهر سه شنبه در جلسه فرهنگی چهلمین سال دفاع مقدس مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: به این مناسبت ویژه‌برنامه‌های از سوم خرداد تا پایان اسفند در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس توسط ستاد کل نیروهای مسلح به نیروهای مسلح و وزارت کشور ابلاغ شده است، گفت: در این راستا ستاد استانی در مازندران شکل گرفت و هفته آینده جلسه آن با حضور استاندار و اعضا ستاد برگزار می‌شود.

سردار ملکی با بیان اینکه امسال در شرایط کرونایی قرار گرفتیم، ادامه داد: بر این اساس در اجرای برنامه‌ها از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما بهره‌مند خواهیم شد که نیاز به مشارکت دستگاه‌ها و ادارات در تدوین برنامه‌ها دارد.

این مسئول فتح خرمشهر را الگو و نماد ملی برشمرد و افزود: خرمشهر قهرمان پس از ۳۴ روز مقاومت و ۵۷۵ روز اشغال با دلاوری‌های فرزندان این ملت و اصل وحدت بین نیروهای ارتشی، سپاهی، بسیجی، عشایر و مردم خرمشهر از دست رژیم بعثی عراق در عملیات بیت المقدس با تقدیم نزدیک به ۶ هزار شهید آزاد شد.

سردار ملکی با بیان اینکه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نیز به علت کمبود اعتبارات وارد سال دوازدهم شده است، تصریح کرد: ما به کمک شهدا و همت مسئولین و مردم این مجموعه را می‌سازیم و مردم از زیبایی‌های آن بهره‌مند خواهند شد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس باید با همت مردم و مسئولین با محوریت دفاع مقدس در سطح استان برگزار شود، گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و بستر فراهم شده به برنامه‌ها رنگ و لعاب دفاع مقدسی بدهیم و به جذب مخاطب بپردازیم.

سردار ملکی از برگزاری یادواره مجازی شهدای عملیات بیت‌المقدس خبر داد و گفت: استان مازندران با داشتن ظرفیت‌های مطلوب در حوزه‌های مختلف می‌تواند به معرفی آثار و نمادهای دفاع مقدسی بپردازد.

راه اندازی کاروان ظهور با ۱۵۰ گروه سرود

احسان آهنگر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه کربلا سالروز فتح خرمشهر را یکی از برگ‌های زرین دفاع مقدس برشمرد و گفت: برای تبیین این حماسه به نسل انقلاب باید با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم ورود پیدا کنیم و دین خودمان را به این حماسه ادا کنیم.

وی از کرونا به عنوان تهدید یاد کرد و یا بیان اینکه در روزهای کرونایی به دنبال ایده‌های جدید و کارهای خلاقانه رفتیم، گفت: راه اندازی کاروان ظهور با بیش از ۱۵۰ گروه سرود در سطح استان یکی از برنامه‌هایی بود که در نیمه شعبان برگزار شد.

این مسئول با بیان اینکه در این ایام فضای تعاملی در سطح استان بوجود آمد و فعالیت‌های تجمیعی شکل گرفت، گفت: موفق شدن در این جبهه، جبهه شدن را می‌طلبد تا یک موج بوجود بیاوریم و موفق شویم.

برپایی نمایشگاه قافله قلم در فضای مجازی

آهنگر برگزاری مسابقات و پویش‌های مختلف در فضای مجازی، ساخت برنامه گفتگو محور و تلفیقی ویژه صدا و سیما، ایجاد و تولید رادیو مقاومت، اجرای نمایشنامه مستند، مصاحبه با رزمندگان عملیات فتح خرمشهر با موضوع بازخوانی بک پرونده و فضاسازی هدفمند تبلیغات شهری با استفاده از ظرفیت تلویزیون‌های شهری در تبلیغات محیطی را از جمله برنامه‌های سوم خرداد برشمرد.

علیرضا پاک‌بین مسئول واحدهای هنرهای تجسمی حوزه هنری مازندران از رونمایی نمایشگاه «قافله قلم» در سوم خرداد خبر داد و گفت: در این نمایشگاه آثار هنرمندان فاخر استان با موضوع سخنان شهید آوینی در فضای مجازی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه خوشنویسی با موضوع سخنان الهی‌نامه آیت الله حسن‌زاده آملی در فضای مجازی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ۲۰ اثر تهذیب که تا پایان ماه مبارک رمضان تولید می‌شود، به نمایش گذاشته خواهد شد.

کد خبر 4911981
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.