پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توصیه‌های دکتر کاکویی به مردم جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در چهاردانگه

0

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: خانم دکتر کاکویی، پزشک مرکز بهداشتی درمانی شهری کیاسر یکی از زحمتکشان عرصه بهداشتی و درمانی منطقه به مناسبت شیوع ویروس کرونا در ایران و به خصوص مازندران مطلبی را جهت آگاهی مردم نوشته و در اختیار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز قرار داد . این پایگاه خبری  ضمن تقدیر و تشکر از ایشان، جهت کمک به آگاهی بخشی به جامعه  و کمک به کادر درمانی این مطالب را در چند قسمت منتشر می‌نماید.

مردم فهیم چهاردانگه لازم است به توصیه های کادر بهداشت و درمان به درستی عمل کنید. بحران پیش رو خاطرات جنگ تحمیلی را زنده می‌کند و سربازان و فرماندهان این جنگ پرسنل بهداشتی و درمانی هستند، این سربازان به کمک شما عزیزان و مردم فهیم نیاز دارند. آن‌ها تمام تلاش خود را برای حفظ سلامتی شما خواهند کرد.

شخصاً عاجزانه از مردم فهیم و محترم منطقه‌ی چهاردانگه خواهشمندم در صورتی که لزوم و اجباری برای خروج از منزل وجود ندارد از منازل خود خارج نشوند، ویروس کرونا تا زمانی که میزبانی داشته باشد از بین نخواهد رفت و خانه امن ترین مکان برای پناه بردن و در امان ماندن از این ویروس است. پس لطفا و خواهشا در منازل خود بمانید. از مراجعات غیر ضروری به مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت بپرهیزید تا احتمال آلوده شدن خود را کاهش دهید .

خواهشمندم در هنگام مراجعه به درمانگاه در صورتی که علائمی چون تب و سرفه دارند درصورت امکان ماسک داشته باشید یا از دستمال و آرنج خود برای پوشاندن دهان و بینی خود حین عطسه و سرفه استفاده کنید.

از تشکیل تجمعات و دورهمی ها به هر دلیلی پرهیز کنید.

از دید و بازدید در ایام نوروز جداً بپرهیزید.

در صورتی که علایم مشکوکی از این بیماری در خود مشاهده نمودید فوراً با بهورزان خانه بهداشت در میان بگذارید و یا به مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه  داشته باشید و در طی این مدت با دیگران در تماس نباشید ، فقط و فقط در منزل بمانید و به توصیه های پزشک معالج خود عمل کنید.

از مسافرت در این ایام پرهیز کنید و از اقوام و اعضای خانواده ی خود که در مناطق و شهرهای دیگر سکونت دارند درخواست کنید که از حضور یافتن در این منطقه به جهت تفریح و دید و بازدید خودداری کنند.

مهم ترین اصل در حفظ ایمنی و دفاع بدن کم کردن میزان استرس و ترس از ابتلای به این بیماری است پس تلاش کنید که با کاهش استرس و حفظ آرامش و رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی، خود و خانواده ی خود را از ابتلا به این بیماری در امان نگه دارید . به لطف و فضل الهی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.