پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توسعه و پیشرفت کشور در گرو اتحاد و همدلی است

0

ایسنا/مازندران رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به الگو سازی مناسب برای ایرانی آباد اظهار کرد: دلیل حل مشکلات این استان این بوده که تاکنون استانداری مازندران حمایت از بخش خصوصی را  در دستور کار قرار داد و معتقد است کمک به بخش خصوصی کمک به دولت خواهد بود.

محمود واعظی عصر امروز در یازدهمین جلسه شورای اداری مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اقتصاد کشور در شرایط امروز با همکاری و مشارکت بخش خصوصی شکوفا خواهد شد و  با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در روند توسعه کشور تحریم ناجوانمردانه دشمن علیه کشورمان خنثی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان بحران با مقاومت با هم می‌توان مشکلات را مرتفع کرد، گفت: کشور ما در این مقطع در بحث ‌انتخابات و جناح‌های مختلف خود را برای ۲ اسفند آماده می‌کند و در این شرایط حتما باید به گونه‌ای عمل کرد تا مردم به رای و آینده کشور امیدوار بوده و بدبین نباشند. 

رئیس دفتر رییس جمهور  خاطرنشان کرد:  امیدوار کردن مردم نقش اساسی در اداره کشور و حل مشکلات داخلی و خارجی دارد اما فکر نمی‌کردیم با این تخریبی که کل نظام با آن مواجه است این افتتاحیه‌ها را در کشور انجام و پیش ببریم.

 واعظی ادامه داد: دشمن تعمدا از کلمه ناتوانی استفاده می‌کند و سکوت ما تایید بر ادعای طرف مقابل دارد اما دولت یازدهم سیاست‌گذاری و ارزیابی گسترده‌ای داشته که‌ حتی وزرایی که‌ نتوانستند  انتظارات مردم و رهبری را  محقق کنند، تغییر پیدا کردند.

وی بیان کرد: ما میراث‌ دولت قبل را به ارث‌ بردیم و تمام قطعنامه‌های شورای حکام و تحریم‌ها و تلاش‌های بین المللی انجام شد تا تحریم‌ها کم و تغییر معیشت مردم رقم خورده و تورم بالا را به تک رقمی رساندیم.

رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: این اتفاقات منوط به دولت نیست بلکه با انتخابات و آمریکا با روی کار آمدن ترامپ این‌ مسائل رخ داده بود ترامپ‌ مسئله جامعه جهانی است به طوریکه چین و سایر کشورها نیز با آن مشکل دارند.

واعظی خاطرنشان کرد: مذاکرات ما در برجام‌ چند بار در استانه امضا بود اما عربستان و رژیم صهیونیستی با فشار خروج از برجام و فشارهای چند برابری تحریم‌ها را موجب شدند. 

وی با تاکید بر اینکه ما در این دوره در جنگ اقتصادی بسر می‌بریم و جنگ تلفات دارد و پیروزی هم دارد، اظهار کرد: ما در حال تلاش هستیم و راهی جزء مقاومت نداریم و این تحریم‌ نمی‌تواند آمریکا را به هدف خود برساند.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم‌ که حجم روابط ایران عراق به گونه‌ای است که ۱۲ میلیارد دلار  مبادلات تجاری داریم و بازار خوبی برای کالاهای ایرانی در کشور عراق است و عربستان و تمام تلاش خود را برای تضعیف ایران در بازار عراق دارد.

واعظی گفت: در مقابل فشارهای خارجی قدرتمان افزایش پیدا کرده و در این راستا ۵ گاه مهم برداشتیم اگر تا دیروز طلبکار بودیم که اروپا به تعهدات خود عمل نکرده است ما امروز هیچ محدودیتی برای غنی سازی نداریم بر این اساس تلاش می‌شود تا منافع خودمان را حفظ کنیم. 

 وی با اشاره به اینکه نباید در شرایط فعلی به عنوان دولت آدرس غلط بدهیم، خاطرنشان کرد: باید حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را شاهد باشیم و اگر مردم در سراسر کشور این‌ بدرقه  عظیم را از شهید سلیمانی نمی‌کردند ما پایگاه آمریکا را در شرایط غیر جنگی نمی‌توانستیم بزنیم و این‌حمایت مردم بود.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه هیچ کاندیدایی نباید حرکتی کند که منجر به سلب اعتماد مردم از دولت شود، افزود: استان مازندران خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی دارد و طبق گزارش‌ها اتفاق های انجام شده در استان امیدوار کننده است؛ اینکه چگونه بانکها تسهیلات بدهند تا تولید کننده کارهای بزرگتری انجام دهد در استانداری مازندران پیگیری و حرکت خوبی بود.

واعظی به مسئله گردشگری در مازندران اشاره کرد و گفت: گردشگری یک ظرفیت است و ارزش افزوده و آورده خوبی برای این استان خواهد داشت. 

وی یادآور شد: در بحث کشاورزی و دریایی نیز برنامه ریزی‌های خوبی در استان انجام شده به‌طوریکه صادرات محصولات کیوی، مرکبات، شیلات و برنج با ایجاد پایانه‌های مرزی حرفی برای گفتن‌ خواهد داشت و این استان به‌عنوان استان مرزی باید آیینه کشور باشد. 

ربیس دفتر رییس جمهور در حوزه منطقه آزاد نیز خاطرنشان کرد: منطقه آزاد خوب طراحی شد و دولت چون میخواست همه را راضی کند این روند کند پیش رفت و انشالله ایجاد منطقه آزاد به زودی محقق خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.