پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توسعه صادرات و ترانزیت از طریق بنادر شمالی اولویت سازمان بنادر

0

مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی گفت: توسعه صادرات و ترانزیت از طریق بنادر شمالی اولویت سازمان بنادر و کشتیرانی است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، محمد راستاد در نشست مشترک مدیر بنادرجمهوری آذربایجان که در بندر نوشهر برگزار شد، اظهار کرد: توسعه توریسم و گردشگری دریایی استراتژی اصلی سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی، توسعه صادرات و ترانزیت از طریق بنادر شمالی به کشورهای همجوار از جمله کشور آذربایجان را از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی دانست و افزود: امضای یادداشت تفاهم بین دو کشور برای ارائه تخفیفات ویژه برای تجار و بازرگانانی که قصد بهره گیری از ظرفیت های بنادر دو کشور را دارند، زمینه توسعه همکاری های دو طرف را فراهم خواهد کرد.

طالح زیادف مدیر بنادر آذربایجان نیز با تشریح موقعیت خاص جغرافیایی بندر نوشهر، خواستار بهره گیری از زیر ساخت های گسترده موجود در بنادر شمالی ایران برای توسعه تجارت بین دو کشور شد.

وی با بیان این که باید راه هایی پیدا کنیم که گردشگری دریایی تشویق شود، یادآور شد: در صورت لزوم می توانیم در زمینه کاهش عوارض و تسهیل فرآیند صدور ویزا و تامین شناورهای مورد نیاز با بنادر ایران همکاری کنیم.

زیادف همچنین ابراز امیدواری کرد که با انجام این سفر زمینه توسعه همکاری ها بین دو کشور به ویژه در زمینه حمل و نقل مسافر و سرمایه گذاری در بنادر شمالی ایران فراهم گردد.

 در این دیدار محمد تقی انزان پور، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز با تشریح ظرفیت ها، توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری در بنادر نوشهر و فریدونکنار خواستار گسترش همکاری ها و افزایش حجم مبادلات کالا بین دو کشور شد.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.