پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توسعه شهر را سرمایه‌گذاران رقم می‌زنند

0

ایسنا/مازندران معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: توسعه شهر را سرمایه‌گذاران رقم می‌زنند و بازآفرینی شهری بازوان شهرداری‌ها است.

مهدی رازجویان در جلسه بازآفرینی شهری که به‌صورت ویدئو کنفرانس با شهرداران استان صبح امروز در استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری بازوان شهرداران محسوب می‌شود که می تواند موجب تحول و توسعه شهری شود، اظهار کرد: شهرداری که شهر را مدیریت می‌کند اگر منتظر باشد چه کسی به شهرداری مراجعه کرده و در چه محله‌ای و در چه عرصه‌ای می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند، یقینا نقشی در هدایت سرمایه گذار نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه بازآفرینی شهری می‌تواند به عنوان بازوان شهردار عمل کند، تصریح کرد: توسعه شهر را سرمایه‌گذار رقم می‌زند و شهرداری  نیز مکلف به ارائه خدمات به آن‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: بازآفرینی شهری نگاهی متفاوت است از این جهت یک سری امکانات در محله‌های هدف لحاظ می‌شود و شهرداران در بازآفرینی شهری باید تصمیم بگیرد که برای پوست اندازی و توسعه شهر می‌خواهد چه اقدامی انجام داده و برای اینکار نقطه هدفش در کدام نقطه شهر است.

رازجویان ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را داشته تا امکانات و تسهیلات ارائه شود و مدیریت شهری بتواند نظر خود را بر ساخت و سازها اعمال کند، در نتیجه بازآفرینی شهری ابزاری دست شهردار است تا در شهر توسعه متوازن صورت گیرد.

وی گفت: دولت بر همین اساس تمام دستگاه‌های امور زیربنایی را مکلف کرد تا تمام پروژه‌هایی که در هر شهر انجام شود در مرحله نخست در محله‌هایی که باز آفرینی لحاظ می‌شود، انجام گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران عنوان کرد: اگر شبکه توزیع برق و دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهر اعتباری دریافت می‌کنند ابتدا این پروژه‌ها باز آفرینی شهری باید دریافت کند، اگر اعتبار مازاد بود در نقاط دیگر هزینه کنند.

رازجویان افزود: شهرداران به افرادی که مجوز دریافت می‌کنند در محله‌های هدف در صدور پروانه تخفیف دهند، همچنین بانک مسکن تسهیلاتی به آنان اعطا م‌کنند تا سرمایه‌گذاری به این سمت تشویق و توسعه شهری رقم بخورد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.