پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تهیه محتوای آموزش مجازی برای معلمان مازندران تکلیف است

0

علیرضا سعدی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تصمیم به تعطیلی مدارس به دلیل جلوگیری از خطر ابتلا به ویروس کرونا بوده و برای امنیت و سلامت معلمان و دانش آموزان اتخاذ شده است ولی این به معنای تعطیل بودن آموزش نیست و ارتباط معلمان با دانش آموزان باید در فضایهای جایگزین همچون فضای مجازی تداوم داشته باشد. 

مدیرکل آموزش و پرورش تهیه محتوای آموزشی برای دانش آموزان و تداوم تحصیل را نکلیف و وظیفه معلمان عنوان کرد و گفت : خوشبختانه معلمان مازندران در این زمینه ثابت قدم بوده و تا کنون ارتباط آنان با دانش آموزان مستمر بوده است. 

سعدی پور در پاسخ به برخی گزارشات مبنی بر جاماندن برخی از دانش آموزان مازندران از روند تحصیلی ، گفت : دانش آموزان و معلمان موظف هستند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و در صورت ضعف هر کدام ، باید موضوع به مدیران مدارس گزارش شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت که معاونین ستادی مقاطع مختلف اداره کل آموزش و پرورش موظف شدند تا به صورت روزانه از مدارس جهت ارتباط معلمان و تهیه محتوای آموزشی ارتباط برقرار کنند و بر فرآیند تحصیلی نظارت مستمر داشته باشند. 

به گفته او ، عدم تولید محتوای درسی از سوی معلمان و همچنین عدم ارتباط دانش آموزان با معلمان یک تخلف محسوب می شود و باید مدیران مدارس به آن ورود کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش جا ماندن حتی یک دانش آموز از تحصیل را قابل غیرقابل قبول توصیف کرد و گفت : تمامی زیرساخت های ارتباط غیر حضوری و آموزش الکترونیکی و مجازی در استان مازندران فراهم است و بهانه ای در این باره از سوی دانش آموزان یا معلمان قابل قبول نیست. 

لوح فشرده برای مناطق کوهستانی 

سعدی پور همچنین در باره وضعیت تداوم آموزش برای دانش آموزان مناطقی که به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند ، گفت : برای این دانش آموزان نیز متون درسی به صورت لوح فشرده در حال تهیه و توزیع است. 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران کرونا را فرصتی مناسب برای یادگیری آموزش در فضای مجازی عنوان کرد و افزود : این شرایط می تواند نظام آموزشی را در زمینه پدافند غیر عامل تقویت و با تجربه کند.

سعدی پرور ویروس کرونا را تلنگری برای نظام آموزشی عنوان کرد و گفت: این مسئله به ما آموخت که صرفا نباید به آموزش به روش سنتی تکیه و فقط آموزش را در بستر فیزیکی آن تعریف کرد. 

وی توضیح داد : در سال های اخیر زیرساخت های فناوری ارتباطات و فضای مجازی در کشور به صورت چشمگیر تقویت و توسعه یافته است و اکنون فرصت آن رسیده تا از این ظرفیت استفاده شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین به سامانه “مازندمحتوا” به عنوان یکی از روش های آموزش از راه دور  و غیر حضوری اشاره کرد و گفت : این تنها یک روش از شیوه های متنوع آموزش در فضای مجازی و الکترونیک است . 

گزارشتات نشان می دهد هنو عده کمی از دانش آموزان مازندران به دلیل عدم تولید محتوای آموزشی از سوی معلمان نتوانسته تحصیل خود را تداوم دهند. 

این گزارشات از شهرهای آمل ، بابل ، بابلسر ، جویبار و نوشهر به دست خبرنگار ایرنا رسیده است که پیش بینی می شود در برخی دیگر از شهرها نیز به همین منوال باشد. 

مازندران با ۵۳۶ محصل سومین هفته تعطیلی کرونایی خود را پشت سر گذاشته است و مدارس استان تا ایام نوروز تعطیل می باشند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.