پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تفکر جهادی و نیروی انسانی خلاق باعث توسعه کشور می‌شود

0

ایسنا/مازندران فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: بهترین سرمایه ما نیروهای انسانی خلاق، مبتکر و مومن بوده که همراه با تفکر جهادی باعث توسعه کشور می‌شود.

سردار محمدحسین بابایی عصر امروز در افتتاح پایلوت نیمه صنعتی تکثیر و پرورش ریز جلبک اسپیرولینا جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه امیدواریم که در نهایت همه دانشگاه‌های ما جهاد دانشگاهی شود و نظام دانشگاهی یک تحول اساسی پیدا کند، اظهار کرد: این جمعیت عظیم از فارغ‌التحصیلان کشور ما می‌توانند بدون نیاز به بیرون همه مشکلاتش را حل کند.

وی با بیان اینکه صرفا دانشگاه برای یادگیری نیست بلکه برای تحقیق است، تصریح کرد: گرفتن مدرک کارشناسی آغاز تحقیق و پژوهش بوده و آنچه که امروز از پیشرفت داریم، نتیجه فعالیت‌های تحقیقاتی ما است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد: مجموعه‌هایی که ما را به دانش پرتاب ماهواره، رسیدن به نیازهای پزشکی، تامین سوخت هسته‌ای، ساخت موشک نقطه‌زن چند هزار کیلومتری که نیاز داریم، برساند.

بابایی ادامه داد: بهترین سرمایه ما نیروهای انسانی خلاق، مبتکر و مومن بوده چراکه امام حسین (ع) می‌گفت اگر دین ندارید، آزاده باشید، این آزادمردی همان غیرت ملی جوان ایرانی برای توسعه کشور است.

وی گفت: کشور ما، کشور عقب نگه داشته‌ای بود، استعمار کاری کرده بود که جوان ایرانی باید برای تحصیل به خارج از کشور می‌رفت.

فرمانده سپاه کربلا مازندران افزود: هر نیازی که برای پیشرفت علمی و صنعتی داشته باشیم، در ایران پیدا می‌شود، در حال حاضر اگر اقتصاد ما دچار مشکل می‌شود، عدم باور داشتن خودمان است.

بابایی بیان کرد: در مازندران نخبه‌هایی داریم که دعوت از خارج دارند اما پای نظام خود برای رشد علمی و پیشرفت این کشور ایستاده‌اند.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی، دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای باید جای خودشان در جامعه را باز کنند که افراد برای حل مشکلات، تحصیل و اخذ مدرک به خارج از کشور نروند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران تصریح کرد: متاسفانه تا گفته می‌شود قرار است پیاده‌روها را دیوار بکشند، رای ما تغییر می‌کند اما واقعیت را اگر از منظر سپهبد سلیمانی ببینیم، می‌بینیم که ایشان اصلا وارد عرصه سیاست نشده است و فقط به دنبال مجاهدت برای مردم بوده است.

بابایی با اشاره به اینکه جهاد در جایی مصداق پیدا می‌کند که دشمن در مقابل آن باشند، گفت: آمریکایی‌ها طی حضورشان در عراق، بیش از یک میلیون دانشمند، استاد دانشگاه و محقق را کشتند.

وی یادآور شد: کسی که وارد جهاد می‌شود، نگاه منفعت‌طلبانه و انتظار تعریف و تمجید ندارد، در جهاد سهم، کپن و ساعت و کار نیست باید شبانه‌روزی تا رسیدن به کار نهایی مبارزه کنیم.

فرمانده سپاه کربلا مازندران افزود: باید عرق ملی این مملکت را به چشم‌اندازی که ۲۰ سال پیش مصوب شد، برسانیم تا جوانان کشورهای دیگر برای مطالعات علمی نیاز به منابع ما و به پیش‌نیاز مطالعه زبان فارسی داشته باشند.

سردار سلیمانی همواره در عرصه جهادی حضور داشتند

حجت‌الاسلام محمد رحیمیان مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های مازندران در ادامه مراسم با بیان اینکه نام‌گذاری سایت تحقیقاتی جهاد دانشگاهی با نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی پیام بزرگی دارد، اظهار کرد: یکی از خصوصیات بارز این بزرگوار گمنامی او بود.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی در عرصه جهاد حضور داشته است چراکه چنین شخصیتی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی اهل جهاد، تلاش و مبارزه بود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های مازندران خاطرنشان کرد: این مرکز تخقیقاتی اگر بخواهد به صورت حقیقی و واقعی نام شایسته شهید سپهبد سلیمانی را داشته باشد، باید به مانند رفتار جهادی این شهید، فعالیت کند.

رحیمیان ادامه داد:‌ آنقدر باید تلاش انسان خالصانه باشد که به‌دنبال مادیات دنیوی نباشد، کسی که دل بر جای دیگری دارد وتلاش خود و جهاد خودش را با خدا معامله می‌کند، کارش پر برکت می‌شود.

وی افزود: حضور جمعیتی عظیم در مراسم تشییع سپهبد سلیمانی ثمره جهاد خالصانه است.

جهاد دانشگاهی یک ظرفیت بی‌بدیل در کشور است

فقیه علی‌آبادی بخشدار چپکرود شهرستان جویبار با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک ظرفیت بی‌بدیلی در کشور است، گفت: در کشورهای توسعه ‌یافته می‌بینیم که بر موضوع فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه ما در بحث توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان شروع کار قرار داریم، اظهار کرد: ما در مقابل تحریم‌های ظالمانه‌ای که ابرقدرت‌های کشورهای دنیا برای به زانو درآورن‌مان انجام می‌دهند با رویکرد مقاومتی ایستاده‌ایم.

بخشدار چپکرود شهرستان جویبار تصریح کرد: ما امروز در داخل کشور محصولات متعدد، داروهای مختلف و دانش‌ و تکنولوژی‌های متعددی را نیاز داریم که جهاد دانشگاهی در این مسیر فعالیت خوبی دارد.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: بزرگترین مجموعه تولید ماهیان خاویاری را دنیا در ساحل چپکرود جویبار داریم.

وی گفت: ایران عزیز ما اگر می‌خواهد در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد، باید در موضوع دانش و تکنولوژی قدم بردارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.