پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعطیلی قدیمی‌ترین بازار سنتی مازندران تمدید شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: فرماندار جویبار گفت که در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا جمعه بازار شهرستان جویبار جمعه هفته جاری ۱۶ اسفند ماه نیز تعطیل است.

سید علی اسد  افزود : به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مهم ترین اصل اقدام پیشگیرانه و رعایت بهداشت فردی است .

وی با اعلام اینکه در جلسات شورای سلامت و مدیریت بحران تاکید ویژه بر امر آموزش و اقدامات پیشگیرانه داشته ایم ، گفت : تاکنون اقدامات قابل قبولی از سوی ادارات ذی ربط برای ضدعفونی و گندزدایی در حال انجام شدن است .

فرماندار جویبار بیان کرد : به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان بخشداران مرکزی و گیلخواران از دهیاران خواسته اند تا نسبت به نصب بنرهای اطلاع رسانی مربوط به نکات اموزشی و پیشگیرانه وزارت بهداشت درباره ویروس کرونا اقدام نمایند و همچنین در حال آهک پاشی و ضدعفونی معابر در سطح روستاها هستند .

اسد با اشاره به اینکه پرسنل شهرداری جویبار و کوهیخیل هم با قوت در حال ضدعفونی اماکن عمومی هستند ، گفت که همچنین نسبت به نصب بنرهای آموزشی و اطلاع رسانی مربوط به نکات اموزشی و پیشگیرانه درباره ویروس کرونا در سطح شهر اقدام کرده اند .

وی با اعلام اینکه به جهت حفظ و صیانت از سلامت شهروندان نماز جماعت ، باشگاه های ورزشی و قلیان سراها در سطح این شهرستان تعطیل شده است ، افزود : تمامی مهمان سراها و اقامتگاه ها هم تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است .

فرماندار جویبار با بیان اینکه بازدید مستمر از نانوایی ها و رستوران ها در حال انجام شدن است ، افزود : در بحث گران فروشی هم مجموعه های تعزیرات حکومتی ، اداره صنعت و افراد عضو به صورت مستمر در حال گشت زنی هستند ، تا در صورت گران فروشی نسبت به پلمب آن واحد صنفی اقدام نمایند .

اسد در پایان گفت : به منظور پیشگیری از ویروس کرونا هم یک اکیپ از فرمانداری برای بازرسی از عملکرد ادارات خدمات رسان به صورت مداوم در حال گشت زنی هستند .

استان مازندران حدود ۱۰ بازار سنتی دارد که بنا به اعلام میراث فرهنگی استان ، جمعه بازاز جویبار با ۲ قرن سابقه یکی از بازارهای قدیمی است .

جمعه بازار جویبار در منطقه سراجکلا و ورودی شهر جویبار برگزار می شود که هر هفته پذیرای خریداران بی شماری از نقاط مخلف شهرستان های مازندران و سایر استان ها است .

در این بازار هفتگی بیش از ۶۰۰ فروشنده از استان مازندران و استان های دیگر هر هفته محصولات خود را روز جمعه عرضه می کنند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.