پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعطیلات و نگرانی از اوج‌گیری کرونا در مازندران/ 123 ابتلای جدید طی شبانه‌روز گذشته در استان

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس در مازندران، هفتمین ماه از شیوع ویروس کرونا را درحالی پشت سر می‌گذاریم که تعطیلات ماه محرم نگرانی‌های مازندرانی‌ها را بیشتر کرد.

البته تجربه سنوات گذشته و حضور مسافران طی ماه‌های گذشته سرنوشت تلخی را برای استان مازندران رقم زد و موجب شد آژیر قرمز کرونایی برای دومین بار در استان مازندران به صدا درآید و همچنان با گذشت حدود دو ماه تغییری در شرایط بحرانی استان ایجاد نشود.

تعطیلات محرم در راه است و با وجود هشدارهای مسؤولان امروز راه‌های استان پرترافیک بود که باید گفت زنگ خطری جدی برای استان مازندران است.

دکتر سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۱۳۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۶۲۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۷۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

موسوی یادآور شد: فاصله‌گذاری اجتماعی و ضوابط بهداشتی در مراسم عزاداری محرم و صفر رعایت شود. اگر این مسائل رعایت نشود فاجعه‌آفرین خواهد بود. 

وی با تاکید بر اینکه هموطنان  از مسافرت به مازندران در روزهای اخیر خودداری کنند، خاطرنشان کرد: افرادی هم که به دلیل بومی بودن در این ایام قصد سفر به استان دارند توجه کنند که با حضور در تجمعات خانوادگی و فامیلی خطر انتشار و ابتلا به بیماری را تشدید می‌کنند.

دکتر فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد 23 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی اضافه کرد: در همین مدت تعداد ۳۴ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: مجموع بیماران کرونایی بستری در بابل به۲۰۹ نفر رسید که از این تعداد ۴۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فارس، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ بیمار در سطح استان شناسایی شدند و همچنین تعداد ۸۳۳ بیمار در مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.