پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعدیل نیرو از جانب شهرداری نیست

0

محمد کیادهی در واکنش به اظهارات عصر شنبه رییس شورای اسلامی شهر ساری در جلسه علنی این شورا افزود: شهرداری با شرکت‌هایی طرف قرارداد است و این شرکت‌ها نیروهایی دارند که کار آنها را انجام می‌دهند.

وی توضیح داد: شرکت دریادلان بر اساس قرارداد حجمی بر اساس سطح شهر باید ۸۰۰ هکتار شهر را نظافت انجام دهد، این شرکت باید  ۴۴۵ نیرو برای این سطح نیرو جذب کند ولی در ادامه روند، نیروهای این شرکت به بیش از ۲ برابر افزایش یافت.

کیادهی با اعلام این که پرسنل رسمی شهرداری که ۹۵۰ نفر هستند پول لباس، سنوات، کارانه، تعطیل کاری طلبکار هستند، گفت: کارگری که نظافت در سطح شهر انجام می‌دهد اکنون بیمه ندارد، پنج نفر نیرو در شرایط نامناسب جسمی و بیماری داریم که بیمه اینها با مشکل مواجه است. انباشت مطالبات در آتش نشانی فقط ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.
وی افزود: اگر امروز تعدیل نیرو انجام شده نباید از جانب شهرداری تلقی شود، شهرداری میزان نیروهای مورد نیاز را به شرکت‌ها اعلام می‌کند و نیروهای مازاد را خودشان باید پاسخگو باشند. این شرکت‌ها خود را با قانون واقعی تطبیق داده و نسبت به تعدیل نیروهای مازاد اقدام کردند. 
کیادهی گفت: نیروهای رسمی و قراردادی و کارگران شهرداری از این اقدام خرسند هستند، این تصمیم باعث می‌شود همه ما دیگر به فکر این نباشیم نیروی جدید بر سر کار آوریم.
وی با اظهار این که در گذشته همه انتقاد می‌کردند چرا شهرداری این اندازه نیرو جذب کرده است ، افزود: ماده ۷۴ قانون صراحت دارد که هیچ یک از اعضای شورا حق ندارند در عزل و نصب نیروها دخالت کنند.

رییس شورای شهر ساری در نشست عصر شنبه این شورا خواستار بررسی پرونده کارگران اخراجی شهرداری شد و گفت : به هر حال این کارگران به صورت رسمی و روال اداری وارد شهرداری شدند و قطعا منابع مالی نیز برای این به کارگیری پیش بینی شد.

علیجان شمشیر بند اضافه کرد : در شرایط،فعلی به هر دلیلی شهرداری این کارگران را اخراج کرد و باید پرونده آنها به درستی مورد رسیدگی قرار گیرد به گونه ای که حق کسی ضایع نشود.

شهرداری ساری بیش از۶ هزار نیروی رسمی،پیمانی و قراردادی و شرکتی دارد و اخراج نیروهایی که این روزها مورد بحث است همزمان با ورود شهردار جدید به عمارت شهرداری و در نخستین روز کاریش کلید خورد.

تعدادی از این نیروها همزمان با نشست شورای شهر مقابل ساختمان شورا تجمع کرده و خواستار پاسخگویی اعضای شورا شدند که نائب رئیس شورا با حضور در جمع این افراد گفت: آن دسته از نیروهای شرکتی سال ۹۷ که از شهردار وقت، دستور کتبی دارند مشکلی برای ادامه کار ندارند.
علی‌اکبر زلیکانی با اشاره به اینکه بازرسی استان تاکید دارد نیروهایی که بدون ضابطه بر سر کار حاضر شده‌اند باید تعدیل شوند، افزود: در زمان سرپرستی آقای فرزانه در شهرداری ساری گروه هشت نفره از استانداری مازندران در شهرداری مستقر شد که به وضعیت این نیروها رسیدگی شود و هر چه ما تلاش کردیم این افراد به کار خود ادامه دهند این هیات قبول نکرد.

  ۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.