پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعداد مبتلایان به کرونا در مازندران همچنان دورقمی است/ ضرورت رعایت موارد پروتکل فاصله‌گذاری اجتماعی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حدود سه ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، ویروسی که این روزها تمام جهان را درگیر خود کرد.

استان مازندران از روزهای ابتدایی اسفند بعد از استان‌های گیلان و قم درگیر بیماری شد در برهه‌ای از زمان در وضعیت قرمز قرار گرفت که در این‌باره دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۲ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۷۷ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۲۶۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسؤول تصریح کرد: «فاصله‌گذاری اجتماعی» مانند فاصله گرفتن حداقل یک تا دو متری از افراد، پرهیز از ازدحام، نداشتن تماس فیزیکی غیرضروری با دیگران و سایر موارد پروتکل فاصله‌گذاری اجتماعی به‌عنوان اقدامات مهم و الزامی در راستای ایمنی افراد و حفظ سلامت جامعه ، رعایت شود.

موسوی در پایان هشدار داد: همه مردم باید بدانیم خطر ابتلا به کرونا جدی است و همه باید این هشدار را جدی بگیرند.

 /86034/ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.