پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصفیه‌خانه محل دپو زباله ساری باید فعال‌تر شود

0

به گزارش  پایگاه خبری چهاردانگه نیوز خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان فارس در استان با ثبت سوژه ۱۲ ساله روزی ۴۰۰ تن زباله ساری به منطقه گویچاله حمل می‌شود در سامانه فارس من، خواستار پیگیری این موضوع شدند.

فرماندار مرکز مازندران در حاشیه بازدید از منطقه چهاردانگه مازندران در محل دپو زباله ساری حضور یافت.

عباسلعی رضایی درباره وضعیت دفن پسماند و نحوه استخراج شیرابه اظهار کرد: تا حدودی دفن زباله امیدوار کننده است.

وی در واکنش به این دغدغه منتقل‌شده از مردم که وضعیت دفن در زمان حضور مسؤولان و عادی متفاوت است، گفت: به مسؤولان و متولیان تذکر دادم که وضعیت دفن باید اصولی باشد و ک‌کاری در این حوزه پذیرفته نیست.

فرماندار ساری خاطرنشان کرد: به‌صورت کلی از محل دپو زباله بازدید کردم، در حال حاضر شیرابه‌ها به عرصه مناطق طبیعی ورود پیدا نمی‌کند، تصفیه‌خانه زباله ساری باید فعال‌تر شود.

این مسؤول با اعلام اینکه تصفیه‌خانه از نظر بنده ضعیف کار می‌کند، بیان کرد: در بازدید امروز مناسب‌ بوده ولی به‌صورت کلی باید فعال‌تر عمل کند.

رضایی با اعلام اینکه به‌صورت هفتگی وضعیت زباله در ساری را پیگیری می‌کنم، افزود: باید وضعیت زباله ساری به سرانجام مناسبی برسد.

وی درباره بهره‌برداری کارخانه زباله‌سوز و اینکه اعلام شده است که باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: همه تلاش ما این است که این پروژه به یک نتیجه مطلوب برسد و مردم منطقه به‌شدت از این وضعیت آزار می‌بینند.

فرماندار ساری اضافه کرد: اگر بودجه این پروژه تأمین شود به نظر می‌رسد که مشکلی برای بهره‌برداری تا پایان سال وجود ندارد.

وی در واکنش به اظهارات خبرنگار فارس که گفته شد مهم‌ترین بحث تأمین بودجه است و در همین چند سال هم به‌دلیل مشکلات اعتباری این پروژه به بهره‌برداری نرسیده است، افزود: همزمان با پیگیری‌های اجرایی در مرکز استان بودجه هم در مرکز پیگیری می‌شود.

رضایی یادآور شد: برای سه‌شنبه بحث بودجه این پروژه پیگیری می‌شود و از طرفی استاندار مازندران هم تأکید کرده که اقدامات عملی در مرکز استان توسط اینجانب و مباحث اعتباری پروژه کارخانه زباله‌سوز ساری را خودش پیگیری می‌کند.

به گزارش فارس، روزانه میزان ۴۰۰ تن زباله از ساری به فاصله حدود ۹۰ کیلومتری این شهر در منطقه گویچاله ساری دپو می‌شود، از سال ۹۵ وعده بهره‌برداری از کارخانه زباله‌سوز ساری در مراسم مختلف مطرح می‌شود اما به‌صورت عملیاتی اقدام خاصی در این ارتباط انجام نشده است.

حساسیت فرماندار فعلی ساری نسبت به ساماندهی و تکمیل این پروژه به نسبت سایر فرمانداران مرکز استان مازندران جدی‌تر شده است، به‌طوری‌که بنا به اظهارات منتشرشده از سوی رسانه‌های منتسب به فرمانداری جلسات ساماندهی زباله مرکز استان به صورت هفتگی پیگیری می‌شود.

زباله مهم‌ترین معضل استان مازندران تولید روزانه بیش از ۳ هزار تن زباله در شرایط عادی و دپو نامناسب آن موضوعی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت، با وجود دغدغه‌های رسانه‌ای هنوز پروژه مناسب ساماندهی زباله در استان مازندران راه اندازی نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.