پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصاویر زیبای حسین خادمی از خرس قهوه ای چهاردانگه

تصاویر زیبایی از خرس قهوه ای که توسط آقای حسین خادمی، عکاس برجسته و هنرمند استان مازندران گرفته شده است.

0

 

تصاویر زیبایی از خرس قهوه ای، یکی از حیوانات بخش چهاردانگه در پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه و در پارک ملی شاهدژ ( کیاسر ) که توسط آقای حسین خادمی، عکاس برجسته و هنرمند استان مازندران گرفته شده است. آقای خادمی اهل بخش دوادانگه شهرستان ساری هستند.

 

khers-ghahvei-1

 

khers-ghahvei-3

khers-ghahvei-2

نام فارسی: خرس قهوه ای

نام انگللیسی: brown bear

نام علمی: ursus arctos

خانواده: خانواده ی خرس ها (ursidae)

جمعیت: نامعلوم

پراکنش: در اروپا ، آمریکا و آسیا پراکنده است.در ایران از شمال خراسان تا آذربایجان و لرستان ، خوزستان و فارس دیده می شود.

زیست گاه: خرس قهوه ای در مناطق جنگلی خزر ، ارسباران و زاگرس ، علف زارهای مرتفع کوهستانی و دره های پایین دست جنگل زندگی می کند.

اندازه: طول بدن این پستاندار 180 تا 250 سانتی متر ، طول دمش 6 تا 14 سانتی متر ، ارتفاع بدنش 90 تا 120 سانتی متر و وزنش 100 تا 385 کیلو گرم است و بزرگ ترین گوشت خوار ایران به شمار می رود.

ریخت شناسی: خرس قهوه ای جثه ای بزرگ ، گوش هایی کوچک و گرد ، دمی بسیار کوچک و نامشخص ، سری پهن ، پوزه ای کشیده و چشم هایی ریز و نزدیک به هم دارد.گردنش کوتاه و کلفت ، دست و پایش بلند و کلفت دارای 5 ناخن بلند ، بدنش پوشیده از موهای انبوه ، زبر و بلند و رنگ موهای بدنش بسیار متغیر و از زرد روشن تا قهوه ای تیره است.

رژیم غذایی: خرس قهوه ای همه چیز خوار است و اغلب از مواد گیاهی شامل میوه ، ریشه ، دانه و جوانه ی گیاهان تغذیه می کند.گاهی هم حشره ، مهره داران کوچک ، ماهی ، لاشه ی حیوانات ، دام های اهلی ، زباله و عسل می خورد.

زاد آوری: جفت گیری خرس های قهوه ای در اواسط تابستان صورت می گیرد و نوزادان در زمستان به دنیا می آیند.

وضعیت حفاظتی: این گونه در ایران جمعیت به نسبت مناسبی دارد؛ ولی در برخی نواحی جمعیت آن رو به کاهش است.

 

عكس از حسين خادمي

منبع: khademiaks.blogfa.com 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.