پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصاویری از روند برگزاری انتخابات در روستای لنگر + حاشیه ها

0

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: در بخش چهاردانگه 20312 نفر در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر  و روستا و دوازدهمین  دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمودند. این تعداد آرا 4468 نفر بیشتر از کل جمعیت بخش چهاردانگه بر اساس سرشماری سال 1395 می باشد. (جمعیت بخش چهاردانگه بالغ بر ۱۵۸۴۴ نفر می باشد. )

بخشی از این جمعیت مهاجرینی می باشند که به علت نبود شغل مناسب و درآمد کافی  سال های گذشته مجبور به کوچ از منطقه شدند. اما همچنان دل در گرو منطقه دارند و در مناسبت های مختلف مانند ایام عید نوروز و محرم به زادگاه خود مراجعه می کنند و سرنوشت روستای آنها از شهری که در آن زندگی می نمایند مهمتر است لذا برای شرکت در انتخابات به روستاها و شهر خود مراجعه نموده و در انتخابات شرکت کردند.

بخش دیگری از این جمعیت نوظهور می باشند، کسانی هستند که با خرید زمین در روستاهای بخش خانه احداث کردند، همانند روستای لنگر و آنها هم خود را محق می دانند که در انتخابات این روستاها شرکت نمایند.

این عوامل در بعضی از روستاها همراه با حاشیه هایی هم بود که با درایت اهالی روستاها و مسئولین برگزار کننده حل شد و امید واریم در آینده با تغییر قوانین مشارکت مردم در انتخابات بیشتر شود.

یکی از این روستاها روستای لنگر بود که این موضوع برگزاری انتخابات در این روستا را دچار مشکلاتی کرده بود که البته با حضور بخشدار و مسدولان قضایی و انتخاباتی و همچنین انتظامی خوشبختانه مشکل مرتفع و انتخابات در این روستا نیز همچون دیگر نقاط ایران که انتخابات سال 96 را با شکوه تمام و با حضور پرشور مردم برگزار کردند همراه بود.

مورد روستای لنگر به دلیل این که مهاجرین زیادی در روز انتخابات در روستای لنگر برای شرکت در انتخابات حضور یافته بودند باعث شد تا عده ای به این موضوع اعتراض کرده و خواستار پیگیری موضوع شدند تا انتخابات در این روستا با چند ساعت تاخیر برگزار شود که با بازدید بخشدا ر چهاردانگه ، مسئولین دستگاه قضا و شورای نظارتی انتخابات از صندوقهای رای این روستا روند برگزاری انتخابات به حالت عادی بازگشت و با کمترین مشکل در ادامه انجام پذیرفت.

در ادامه تصاویری از روند برگزاری انتخابات در روستای لنگر که سیدولی شجاعی لنگری برای پایگاه خبری چهاردانگه ارسال کرده است را ملاحظه خواهید کرد.

                      

عکاس: سیدولی شجاعی لنگری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.