پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصاحب بازار جهانی با تولید محصول استاندارد امکان‌پذیر است

0

وحید یزدانیان روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک (الکامپ) مازندران در قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بازار جهانی نباید متمرکز و در اختیار چند کشور محدود دنیا باشد و ما باید بتوانیم محصولات و خدمات خود را در بازار جهانی ارائه و سهم خود را طلب کنیم.

وی یکی از برنامه های در دست اجرای وزارت ارتباطات را تولید محصولات دانش پایه با استانداردهای مطلوب برشمرد و گفت: تصاحب بازار جهانی تنها با دانش امکان پذیر نیست، بلکه کسب کردن استانداردها در آن اهمیت زیادی دارد.

یزدانیان با تاکید بر این که قسمت عمده کار در زمینه به استاندارد رساندن محصولات دانش پایه در کشور انجام شده است، افزود: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تمرکز ما بر روی تحقیقات لبه های تکنولوژی است، چون اینها موضوعات روز آی سی تی ، موضوعات خاص و موضوع نسل پنجم ارتباط سیار است .

وی با اظهار این که موضوعات پژوهشی و تحقیقی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات همواره ثابت نمی ماند و قطعا با تحول فناوری موضوعات تحقیق نیز تغییر خواهد کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای ارتباط و تعامل با جهان است.

یزدانیان توضیح داد: ایران در رویدادهای مختلف تعاملات فناورانه با کشورهای مختلف جهان دارد و به جرات می توانم بگویم که در بحث تعاملات، ما از مرحله یکجانبه عبور کرده ایم و به دلیل توان دانش بالا در کشورمان این تعامل دوسویه است .

حل مشکلات کشور با پژوهش‌های دانش بنیان 

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین بر ضرورت توجه ویژه به فعالیت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: پژوهش های دانش بینان و دانشگاه های پژوهش دانش بنیان در حوزه های ای سی تی و فناورانه پلی برای عبور از مشکلات است تا ایجاد ارتباط بین ظرفیت در استان ها انجام شود.

وی از استان مازندران با ظرفیت های بالقوه و بالفعل فراوان از جمله جایگاهش در زمینه تولیدات کشاورزی ، آبزیان و غیره به عنوان استانی با قابلیت انجام پژوهش های دانش بنیان، تولید علم و عرصه تعاملات فناورانه یاد کرد و توضیح داد: این استان هم اکنون در بسیاری از زمینه های تولیدی از جمله بخش کشاورزی رتبه اول کشور را دارد در عین حال که ظرفیت های زیادی از این استان هنوز به فعلیت نرسیده است.

یزدانیان یکی از چالش های مهم استان ها از جمله مازندران را مهاجرت نخبگان به دلیل بیکاری برشمرد و افزود: فعالیت دانش بنیان و دانشگاه های پژوهش بنیان در حوزه های آی سی تی و فنناورانه پلی برای عبور از اینگونه مشکلات و غلبه بر آن است.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با استناد به بازدیدش از غرفه های نمایشگاه الکامپ مازندران، گفت: استان مازندران در زمینه پژوهشی بویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات ظرفیت بالایی دارد و محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه شده است به لحاظ دانشی چیزی کمتر از تراز جهانی نیست و ما می توانیم با محصولات جهانی به رقابت بپردازیم .

نمایشگاه الکامپ مازندران صبح امروز در فضایی به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع ، با ۱۰۶ غرفه و ۱۷۸ شرکت کننده گشایش یافت . ۵۰ شرکت کننده در این نمایشگاه از حوزه الکامپ و ۱۲۸ شرکت کننده هم از از حوزه فن بازار شامل شرکت های دانش بنیان ، استارتاپ ها ، شرکت های فن آور و مراکز دانشگاهی هستند.

این نمایشگاه تا ۲۲ آذر ماه جاری از ساعت ۱۰ تا ۱۸ هر روز در محل نمایشگاه بین المللی مازندران در قائمشهر برپاست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.