پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تداوم وضعیت قرمز کرونایی در مازندران/ تعداد بیماران بستری همچنان 4 رقمی است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، نیمه‌دوم تیر ماه امسال بود که آژیر قرمز کرونایی در مازندران به صدا درآمد و طی این مدت همچنان این استان در شرایط قرمز بسر می‌برد.

در حالی شرایط قرمز کرونایی را مجددا در پیک دوم کرونا در استان مازندران تجربه می‌کنیم که تعداد بیماران بستری و شناسایی بیش از ۶ برابر شده است و این وضعیت کماکان ادامه دارد.

شرایط قرمز کرونایی درحالی در استان مازندران به سریال ادامه‌داری تبدیل شده که تخت‌های بیمارستان تکمیل شده و کادر درمانی در شرایط سختی شبانه‌روزی درحال مجاهدت و تلاش هستند.

 دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۹۳ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۲۹۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم‌اکنون ۱۵۸۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه باید در شرایط فعلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کرونا زندگی کنیم ، خاطرنشان کرد: این روند نیاز به تغییر نگرش مردم نسبت به این ویروس از جمله در مراودات روزانه و سطح شهر دارد.

موسوی گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شستن مداوم دست‌ها جز اساسی‌ترین فاکتورها برای جلوگیری از انتشار کووید ۱۹ است.

دکتر فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته  ۴۸بیمار جدید بستری و ۴۸ بیمار هم ترخیص شدند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: همچنین ۴۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فارس، براساس آخرین گزارش‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۴۱ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند و تعداد بیماران بستری به یک‌هزار و ۸۹۳ نفر رسید.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.