پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تداوم هوای گرم در آسمان مازندران/ مواج و طوفانی شدن دریای مازندران از شنبه

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

احمد اسدی امروز درباره وضعیت هوای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، طی امروز و فردا آسمان مازندران به‌صورتصاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس دما و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به  تداوم گرما روز شنبه در آسمان مازندران، افزود:  از اواخر روز به‌تدریج وزش بادنسبتا شدید ، افزایش ابر همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و  پیش‌بینی هواشناسی مازندران  با بیان اینکه آسمان استان روز یک‏‌شنبه به‌صورت
ابری و خنک گاهی با بارندگی خواهد بود که مقدار بارش‌ها چندان قابل ملاحظه نخواهد بود، اضافه کرد: روز دوشنبه نیر هوای استان نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش خفیف و پراکنده همراه خواهد بود.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏ ‏‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی از عصر روز شنبه سوم خرداد با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، وزش باد شروع شده و دریا به‌تدریج مواج و طوفانی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه  بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل 17 متربرثانیه(61 کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا 22 متر بر ثانیه (79 کیلومتر بر ساعت)  پیش‎بینی می‎شود، افزود: همچنین طی این مدت بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل 3.5 متر و دور از ساحل تا 4.5 متر برآورد می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران با اعلام اینکه این سامانه سواحل جنوبی دریای خزر  را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اضافه کرد: پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک، صدمه دیدن کشتی‌ها، صدمه دیدن ماهی‌ها در قفس ازجمله پیامدهای این سامانه محسوب می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه در این هشدار دریا طوفانی پیش‌بینی می‌شود و برای در امان نگه‌داشتن خود و دیگران از اثرات مخاطرات دریایی باید اقدام شود، اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که با اختلال قابل‌توجهی در بخش دریایی، زیرساخت‌ها و تهدید جانی روبرو شوید. 

وی با تاکید بر اینکه مردم و مسافران در این مدت باید از رفتن به دریا اجتناب کرده و از توصیه‌های دستگاه‌های مرتبط و مقامات محلی پیروی شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید تمهیدات لازم را به‌منظور جلوگیری از خسارت انجام دهند که این اقدامات شامل جلوگیری از هرگونه تردد شناورها اعم از سبک و سنگین و کشتی‌ها است.

 /86034/ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.