پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تداوم سفرهای غیرضرور زیربارش باران و سنگ/ ویلایی‌ها آمدند

0

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: وضعیت نامناسب جوی، بارندگی‌های پاییزی و هوای سرد مناطق شمالی از یک سو، ریزش سنگ و کوه در جاده‌های کندوان و هراز این امید را ایجاد می‌کرد که سفر غیرضروری به استانی که خود با کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، کمتر شود، اما ابر و باد و مه و خورشید و فلک هم نتوانست جلوی مسافرت پایان هفته ویلانشین‌ها را به مازندران بگیرد.

هرچه مسئولان و مردم مازندران در این سوی خزر تقاضا و تمنا می‌کنند که مازندران شرایط میزبانی ندارد و نمی‌تواند مهیای حضور گردشگران باشد، توفیری ندارد و گوش شنوایی نیست، برخی‌ها از هر چه بگذرند از شمال و هوای پاییزی و تعطیلات آخر هفته به هیچ وجه نمی‌توانند دست بکشند.

فرجام آمدن به شمال هم برای برخی‌ها در پایان مسافرت‌ها و رنج‌هایی که برای اهالی بومی ایجاد می‌کنند، یک استوری و ناسزاگویی به مردم فهیم و فرهنگ پربار شمال است. اگر چه تاکنون سه تن از این مسافرنماها به دام قانون و پلیس افتادند اما متأسفانه این رفتار قبیج در حال اپیدمی شدن است.

از روزهای قبل هم بروبچه‌های مذهبی و هیئتی‌ها، هم مسئولان پلیس راه و متولیان بخش بهداشت، بارها و بارها از هموطنان درخواست کردند از سفر به مازندران پرهیز کنند، حتی شرایط نامناسب جوی و ریزش مکرر سنگ و کوه سبب شده تا اعمال محدودیت‌های ترافیکی در راه‌های استان برداشته شود و این هشدارها نه تنها مانع سفر پایان هفته مسافران از لابه لای سنگ و ریزش‌ها نشد، بلکه گزارش‌های سامانه‌های هوشمند راهداری و پلیس حکایت از سنگین شدن ترافیک محورهای مازندران دارد و ویلاداران و ویلانشین ها شب تا صبح پشت ترافیک کندوان و هراز، معطل ماندند.

گزارش‌های سامانه‌های هوشمند راهداری و پلیس حکایت از سنگین شدن ترافیک محورهای مازندران دارد و ویلاداران و ویلانشین ها شب تا صبح پشت ترافیک کندوان و هراز، معطل ماندند

برخی مسافران بهانه‌هایی مانند مدت‌ها سفر نکردن، سر زدن به ویلا و انجام کارهای اداری و غیره را مطرح می‌کنند، انگار کرونا در شمال وجود ندارد.

یک مسافری که با خودرو پلاک تهران به زحمت فراوان خود را به مرزن‌آباد در چالوس رسانده است، از معطلی چندساعته در ترافیک به دلیل ریزش کوه و سنگ گلایه دارد و می‌گوید: چندسالی نتوانستیم به شمال سفر کنیم و تعطیلات سبب شد تا خانواده را به سفر بیاوریم.

وی با اظهار اینکه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم، در پاسخ به اینکه آیا معطلی چندساعته در ترافیک به زحمت سفر می‌ارزید، می‌گوید: نه واقعاً اگر از این راه‌بندان خبر داشتیم، سفر نمی‌کردیم.

بهانه‌های مسافران برای سفرهای غیرضروری

برخی مسافران عیادت از خواهر و اقوام بیمارشان، برداشتن وسیله‌ای از ویلا و برگشتن، انجام کارهای اداری از دیگر دلایل سفر پردردسر پایان هفته به شمال و مازندران مطرح می‌کنند و یک بانویی که به همراه خانواده در حاشیه جاده چالوس بساط صبحانه پهن کرده است، درباره دلیل سفرش در روز بارانی به استان می‌گوید: دو سالی بود که به شمال نیامدیم و در این شرایط کرونایی دل را به دریا زدیم.

حضور مسافرانی از اقصی نقاط کشور از جمله مناطق جنوبی در روزهای کرونایی و تعطیلات در مازندران چشمگیر و تعجب‌آور است، این مسافرت‌های غیرضروری در حالی است که بسیاری از خانوارهای مازندران با بیان اینکه به دلیل شرایط خاص کرونایی هشت ماهی از شهرمان بیرون نرفته‌ایم از مسافران خواست به خود و خانواده‌هایشان و مردم استان رحم کنند و کرونا را سوغات نیاورند.

حال روز بد جاده‌های مازندران / ‏‬ بارش باران و سنگ

حال و روز جاده‌های مازندران در یکی دو روز گذشته مهیای سفر و مسافرت نبوده است و متولیان امر بارها هشدار خطر ریزش سنگ و کوه داده‌اند و از مسافران درخواست کردند از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند. جاده هراز طی ۴۸ ساعت گذشته چند بار مسدود شد و جاده کندوان هم طی دو شب گذشته بارهای با ریزش سنگ و کوه مواجه شده و این حوادث به خودروها و مسافرانی هم آسیب زده است.

سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ترافیک سنگین محور کندوان و بسته شدن محور هراز به دلیل ریزش سنگ اظهار داشت: افزایش بارش‌ها در شبانه روز گذشته بر جریان تردد در محورها تأثیر گذاشته است، افزود: در شبانه روز گذشته بارها شاهد ریزش سنگ و کوه در محورهای هراز و کندوان بودیم از این‌رو رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از سفرهای غیرضروری امری الزامی است.

وی با بیان اینکه خطر سقوط سنگ و ریزش آن در جاده‌های استان وجود دارد از هموطنان خواست از سفرهای غیرضروری به استان پرهیز کنند.

سرهنگ قدمی با اظهار اینکه محدودیت‌های ترافیکی که قبلاً اعلام شده بود، این هفته در محورهای استان لغو می‌شود و هیچ تردد یکطرفه‌ای نخواهیم داشت از هموطنان خواست از سفر پرهیز کنند و گفت: لغو محدودیت‌ها حجم ترافیک را در راه‌ها افزایش می‌دهد و سبب معطلی چندساعته مسافران در راه‌ها خواهد شد بنابراین مسافران در سفر به استان به این موارد توجه کنند.

در حالی موج سفرها به سمت شمال و مازندران روبه افزایش است که وضعیت این استان از نظر شیوع کرونا نیز در مرحله قرمز است و طی ۲۴ گذشته ۹۷ بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی شدند و در حال حاضر ۳۶۶ بیمار در بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی مازندران و ۱۱۹ بیمار در بیمارستان‌های بابل بستری هستند و بی شک موج سفرها، شمار مبتلایان به بیماری را گسترش خواهد داد.

کد خبر 5043261
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.