پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تجهیز دانشگاه‌های آزاد مازندران برای کلاس‌های مجازی/ آنلاین و آفلاین درس بخوانید

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

حسین کرمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با اشاره به گلایه برخی از دانشجویان در خصوص برگزار نشدن کلاس‌های مجازی دانشگاه آزاد در مازندران اظهار کرد: با جدیت دنبال این هستیم کلاس‌ها در قالب مجازی و در بستر سامانه برگزار شود که یکسری مشکلات سامانه‌ای به‌وجود آمده و در حال برطرف کردن آن هستیم.

وی برگزاری کلاس‌ها با سیستم‌های مجازی در این شرایط را بهترین راهکار دانست و افزود: بسترهای مختلفی در فضای مجازی برای برگزاری کلاس‌ها وجود دارد اما دانشگاه آزاد اسلامی با یکپارچه‌سازی و بهبود زیرساخت‌ها دارد تلاش می‌کند کلاس‌های مجازی در بستر سامانه انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: در گذشته کلاس‌های آموزشی مجازی به‌صورت محدود در یک دانشگاه و یا چند دانشگاه انجام می‌شد اما امروز یک میلیون دانشجو بخواهند از همان سیستم آموزشی استفاده کنند قطعا بستر سامانه با مشکل ایجاد می‌شود چون زیرساخت برای تمامی دانشجویان درنظر گرفته نشده بود و در حال حاضر در تلاش هستیم زیرساخت را افزایش دهیم.

کرمانیان با بیان اینکه در هر واحد دانشگاهی مازندران چند کلاس را تجهیز کردیم تا اساتید با امکانات بهتر در کلاس‌های مجازی شرکت کنند و به تدریس بپردازند، افزود: تاکید شد کلاس‌ها بصورت آنلاین و آفلاین برگزار شود و جزوات در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در بحث امتحانات تاکید کردیم اساتید به اندازه تدریسی که کردند از دانشجو انتظار داشته باشند و کیفیت هم باید لحاظ شود، تصریح کرد: کلاس‌های عملی پس از شکست کرونا در سطح نیاز برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران عنوان کرد: شاید این ویروس در سال‌های بعد هم به وجود بیاید و ما نمی‌توانیم نظام آموزشی کشور را متوقف کنیم پس باید به فکر تقویت آموزش در بستر سامانه و به‌صورت مجازی باشیم که دانشگاه آزاد اسلامی در حال ایجاد این بستر برای تمامی دانشجویان خود است.

کرمانیان با بیان اینکه در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، گفت: برای استفاده فراگیر از پیام‌رسان‌های خارجی در بحث آموزش با محدودیت قانونی مواجه هستیم اما اساتید می‌توانند در زمینه اطلاع‌رسانی و راهنمایی با دانشجویان در فضای مجازی ارتباط داشته باشند.

 /86031/غ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.