پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی تامین شده است/ ارتقای اینترنت خانگی

0

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا با اشاره به اقداماتی که دولت در حوزه مبارزه با ویروس کرونا انجام داده است، گفت: دولت همزمان با جنگ ویروس کرونا با تحریم‌های ظالمانه نیز در حال جنگ است.

وی با تاکید بر اینکه دولت در این حوزه کار بسیار سختی برای مراقبت از سلامتی مردم دارد، افزود: با این حال در کشور برای تأمین نیازمندی‌های ضروری مردم کمبودی نداریم در حالی که در کشورهای مختلف شاهد کمبود اقلام ضروری مردم در این روزها بودیم.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه در روزهای نخست شناسایی این ویروس در اقلامی مانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده مشکلاتی وجود داشت، گفت: با همدلی و حرکت جهادی کمبودهای اولیه برای کالاها و مواد حفاظتی برطرف شده و هم اکنون در بیمارستان‌های استان مازندران تا ۳ روز تجهیزات تأمین شده و در برخی استان‌ها تا یک هفته ذخیره شده است.

وزیر معین ستاد مقابله با کرونا در استان مازندران با اشاره به وحدت کلمه‌ای که در کشور ایجاد شده است، گفت: امیدواریم این وحدت کلمه از گزند تفرقه و اختلافات بی مورد مصون بماند و ادامه داشته باشد.

وی تدبیر تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا را توسط مقام معظم رهبری تدبیر مناسبی عنوان کرد که تمام دستگاه‌ها را در زیر یک چتر واحد برای مبارزه با این ویروس جمع کرده است.

آذری جهرمی با اشاره به روند مناسب درمان و پیشگیری از بیماری کرونا در استان مازندران، گفت: در استان مازندران همین طور که به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به صورت جدی پرداخته شده است باید از افراد بیمار چه در نقاهتگاه‌ها و چه در منازل مراقبت شود.

وی پرداختن به بحث نقاهتگاه‌ها را یکی از موارد مهم در کنترل بیماری عنوان کرد و افزود: باید تلاش شود بیماران به مدت ۲ هفته در نقاهتگاه‌ها یا خانه بمانند و در سطح جامعه تردد نداشته باشند.

وزیر ارتباطات به فشار بالایی که در این ایام به شبکه ارتباطی کشور وارد می‌شود اشاره کرد و گفت: هم اکنون پروژه ارتقای اینترنت خانگی به VDSL را با تأمین اعتبار در دست اجرا داریم.

آذری جهرمی در پایان سخنان خود از استاندار مازندران خواست که مسائل و مشکلات استان در این باره را برای طرح و پیگیری در دولت منعکس کند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.