پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان مازندران در ۲۸ آذر

0

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران از برگزاری نوزدهمین دوره گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری از بیست و چهارم آذرماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، محمدحسین فاطمی اظهار کرد: نوزدهمین مراسم «هفته پژوهش و فناوری ملی و استانی» در آذرماه جاری با شرکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و موسسات تحقیقاتی با رویکرد نوین و مزین به شعار «پژوهش هدفمند، فناوری ارزش‌آفرین، در خدمت تولیدملی» از تاریخ ۲۴ آذر ماه برگزار می‌شود.  

وی افزود: همچنین نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار ملی از سوم تا ششم دی ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.  

دبیر نوزدهمین دوره گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان مازندران با اشاره به اینکه تولید و توسعه علم، دستیابی به فناوری برای ارتقای جایگاه علمی کشور در جهان و کسب ثروت به منظور بهبود وضع زندگی مردم و رفاه عمومی مرهون مطالعات و پژوهش‌های نخبگان، دانشمندان، پژوهشگران و فناوران است، تصریح کرد: هفته پژوهش و فناوری فرصت مناسبی را برای تمرکز بر ابعاد پژوهش و فناوری در کشور فراهم می‌آورد تا تمامی ذی‌نفعان ضمن اطلاع از روند توسعه علم و فناوری در کشور و وضعیت موجود اقدامات موثری را با هدف توانمندسازی حوزه پژوهش و فناوری در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: از جمله اهداف برگزاری هفته پژوهش ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح استان و ارتقای جایگاه فعالان این حوزه و برقراری ارتباط سازنده بین پژوهشگران و فناوران با جامعه و صنعت در سطح ملی و منطقه‌ای و ایجاد فضای تعاملی برای آشنایی ذی‌نفعان حال و آینده واحدهای پژوهش و فناوری با یکدیگر است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران با بیان اینکه مطابق مصوبات شورای سیاست‌گذاری برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته در استان مازندران شامل برگزاری جشنواره دانش‌آموزی، انتخاب، معرفی و تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر و فناور برگزیده استان است، یادآورشد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار استان در دانشگاه مازندران از ۲۵ لغایت ۲۸ آذرماه و برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان در روز ۲۸ آذرماه جاری در دانشگاه مازندران از برنامه‌های دیگر این هفته است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.