پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تبیین ارزش ها، آثار و تاریخ دفاع مقدس برای نسل جوان و آینده

0

استاندار مازندران گفت: ارزش ها، آثار و تاریخ دفاع مقدس باید به نسل جدید و جوان منتقل، تشریح و تبیین شود.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، احمد حسین زادگان در مراسم رژه مشترک نیروهای مسلح که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شده بود، اظهار کرد: باید ارزش ها، آثار و تاریخ دفاع مقدس را به نسل جدید و جوان منتقل، تشریح و تبیین کنیم تا هم از چرایی آغاز جنگ و هم علت پیروزی مردم در جنگ تحمیلی، جنگی که تمام قدرت های شرق وغرب و حکام مرتجع و اعراب منطقه با حمایت های مالی به کشوی که در هوا وهوس تصرف کشورایران و الحاق استان خوزستان به کشورعراق بودند، در جریان قرار بگیرند.

وی بااشاره به اینکه انقلاب اسلامی با ماهیت استکبار ستیزی در منطقه ای که هم منافع کشورها و قدرت های بزرگ را به چالش کشید و هم بسیاری از حکام منطقه و حکومت های سلطنتی در حوزه خاورمیانه را دچار ترس و واهمه کرد، به پیروزی رسید، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و صدورارزش های انقلاب اسلامی  یک وحدت نانوشته بین حکام منطقه و قدرتهای شرق و غرب که هر کدام منافع خاصی داشتند ایجاد شد.

استاندار مازندران بابیان اینکه کشور ایران در شرایطی وارد جنگ شد که از لحاظ سیاسی در درون به یک ثبات نسبی نرسیده بود، خاطرنشان کرد: وجود گروهک های منافقین و سیاسی مختلف در کشور، تجزیه طلبی استان هایی چون کردستان، گنبد، ترکمن صحرا، اعلام رسمی تحریم آمریکا علیه ایران، گروگان گیری داخل کشور و حمله شکست خورده طبس مسائلی بودند که کشور ایران در اوضاع مناسب سیاسی نبود.

حسین زادگان بااشاره به اینکه درآن زمان از لحاظ اقتصادی کشوری که تازه انقلاب آن به پیروزی رسیده بود دچار مشکل بودیم، افزود: رکود اقتصادی، اعتصاب های چند ماهه در فرایند پیروزی انقلاب و همچنین کشوری که اقتصادش تک محصولی و وابسته به نفت و در صادرات آن دچار مشکل بود از جمله مشکلات اقتصادی آن زمان بود.

وی ادامه داد: دوگانگی های فرهنگی بین فرهنگ غربی و فرهنگ جدیدی که منبعس از ارزش های اسلامی بود از سری مشکلات در حوزه فرهنگی بود هنوز به ثبات فرهنگی هم نرسیده بودیم. 

استاندار مازندران بااشاره به اینکه از لحاظ نظامی ارتش دچار تردید بود، یادآورشد: جابجای امرای ارتش و وابستگانی که در ارتش جهت بازسازی نهایی حضور داشتند به زمان مناسب احتیاج داشت اما درچنین شرایطی کشوری با استفاده از تمام ظرفیت های نظام سلطه به مرزهای کشور حمله کرد و به نوعی یک جنگ نابرابر به صورت راهپیمایی به نزدیک های اهواز رسید و اگرمقاومت مردم درپی فرمان حضرت امام خمینی(ره) نبود شاید در همان روزهای اول تهاجم به مرزهای کشور، قطعا استان خوزستان به  تصرف و اشغال دشمن در می آمد.

حسین زادگان تصریح کرد: کشور ایران در شرایط بسیارسخت با با تاسی از رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و هدایتشان و علیرغم تمامی تحریم هاقطعنامه 598 انجام شد.

وی اظهار کرد: عزت و شرف واستقلال را مدیون مقاومت و ایثارگری رزمندگان و خون شهدا و فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی و تمامی ارکان نظام و انقلابی هستیم که در مقابل دشمنان ایستادند تا امروزایران به عنوان  یک کشوربزرگ و مقدر منطقه کشورهای قدرتمند و بزرگ را به چالش بکشاند.

استاندار مازندارن بااشاره به اینکه هنوز جنگ بین فقیر و غنی و حق و باطل همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: امروز با تغییرکردن زمینه و شکل مقابله با تحریم های جدید و جنگ اقتصادی به شکل دیگری دنبال سرکوب نظام و شکست این کشور و مردم هستند  .

حسین زادگان بابیان اینکه در حوزه های مختلف نظامی جز چند کشور برتر در حوزه ها  دفاعی و موشکی قرار داریم، افزود: امروز به برکت مدیریت و رهبری داهیانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب توان نظامی کشور در حدی مرحله ای است که بسیاری از کشورهای دیگر که با اقتصاد قوی در حوزه نظامی کار کرده بودند در مقابل توان نظامی و خلاقیت نظامیان ایرانیان سر تعظیم فرود می آورند.  

وی گفت: رازماندگاری نظام وحدت و همدلی و وفاقی که از اول انقلاب حضرت امام خمینی (ره) با عنوان وحدت کلمه بیان کردند,است و امروز هم بیش از هر زمان دیگه نیاز به وحدت داریم که علیرغم همه اختلاف سلایق سیاسی به واسطه دشمن مشترک در کنار همدیکر باشیم تا این انقلاب و نظام به دست صاحب واقعی حضرت ولی عصر(عج) برسد.

*در جهان امروز از گردنه های سخت ایجاد شده توسط دشمن، گذر می کنیم

سردار محمدحسین بابایی، فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در رژه نیروهای مسلح گفت: از ابتدای انقلاب ارتش، سپاه، بسیج، جهاد سازندگی، نیروهای چریکی و ستاد پشتیبانی همه در کنار یکدیگر ایستادند و با امکانات کم آن زمان و با تبعیت از ولی امر با عزم و همدلی در جنگ پیروز شدند.

 وی بابیان اینکه اگر بخواهیم در جهان امروز از گردنه های سخت ایجاد شده توسط دشمن، گذر کنیم و خاکریزهای دشمن را تصرف کنیم، تصریح کرد: رمز پیروزی ما، تبعیت از رهبری است و باید این وحدت در بین نیروهای مسلح و مردم باشد تا به عزت و شکوه و سربلندی برسیم.

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا مازندران خاطرنشان کرد: امروز هر کجا از رهبری، اطاعت کردیم و ایثارگرانه وارد عمل شدیم، موفق خواهیم بود اما هرکجا مثل توجه نکردن به جوانان، حقوق های نجومی که طبق فرمایش مقام معظم رهبری حرام است را عمل نکنید، عقب خواهید افتاد.

 سردار بابایی یادآور شد: نیروهای مسلح، صادقانه ثابت کردند که سرباز و مطیع بی چون و چرای ولایت فقیه هستند و امیدواریم بقیه مسئولین، از نیروهای بسیج و نیروهای مسلح، یاد بگیرند که سرباز باشند تا اینکه در همه عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی خوب عمل کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.