پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تبدیل گفتمان‌های رایج دنیا به حاکمیت دینی/ ادامه راه امام راحل

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با روحانیون عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مازندران، اظهار کرد: حفظ امنیت در انقلاب اسلامی از اقدامات مهم روحانیون عقیدتی سیاسی در سراسر استان بود‌.

وی افزود:  یکی دیگر از نقش‌های مهم این گروه کاهش آسیب‌های اجتماعی است، خوشبختانه ما در استان مازندران پلیس کارامدی داریم، روحانیون اهلیت شهرها را در بخش‌های مختلف برعهده دارند و باید ارتباط بیشتری با مردم بگیرند.

محمدی‌لائینی خاطرنشان کرد: امروز همچون گذشته، روحانیون عقیدتی سیاسی باید کارآمدی معنوی خودشان را نشان دهند و تغذیه ایمانی و معنوی  نیروهای خود را داشته باشند، بارهای معنوی را بالا ببرند تا نیروی انتظامی کارآمدتر شود.

این مسؤول یادآور شد: توجه بر کاهش آسیب‌های درون نیروی انتظامی ضروری است، روحانیون می‌توانند با افزایش ایمان و تقوای درون این آسیب‌ها را کاهش بدهند، نظم و انضباط در این مجموعه در کار روحانیون عقیدتی و سیاسی به مردم انتقال داده می‌شود. 

در ادامه حجت‌الاسلام یدالله غلامی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مازندران در سخنانی به مناسبت قرار گرفتن در آستانه رحلت حضرت امام، اشاره کرد و گفت: گفتمان‌های رایج و قالب دنیا قبل از انقلاب چهار مورد شامل؛ لیبراستی، مارکسیستی، ملی‌گرایی و سکولاریستی بوده که وجه اشتراک‌شان خداگریزی و دین گریزی در اداره حکومت و جوامع انسانی بوده است‌.

وی یادآور شد: امام راحل گفتمان دینی را در برابر چهار گفتمان روی دست گرفت و نزدیک به ۱۵ سال نهضت این گفتمان را به پیروزی رساند و آن را تبدیل به حاکمیت دینی کرد.

غلامی بیان کرد: حاکمیت دینی هم از همان روزهای اول با انواع چالش‌ها روبرو شد، چالش ملی‌گرایی گروهک‌های ضد انقلاب، جنگ تحمیلی، فتته‌های داخلی و در مرکز همه چالش‌ها استکبار جهانی که هم با اصل دین و هم با حاکمیت یافتن دین مخالف است.

رئیس عقیدتی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: این گفتمان‌ها با همه چالش‌ها ۴۰ سال دوام آورد و به تعبیر رهبر انقلاب گام دوم آن را در چله دوم در حال برداشتیم، امید است است گفتمان به ظهور حضرت حجت متصل شود تا محور قالب جهانی شود‌‌.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.