پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تاکید بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی/جاده کیاسر بارانی و برفی است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، از شب گذشته و با آغاز بارش باران در پایین دست و بارش برف در بالادست تجهیز شدن خودروهایی که قصد تردد در محور کیاسر را دارند به امکانات زمستانی ضروری است.

بر همین اساس سرهنگ قدمی با اشاره به لغزنده بودن سطح برخی راه‌های استان به رانندگان توصیه کرد: تجهیزات فصل زمستان مانند زنجیر چرخ و پوشاک گرم به همراه داشته و از سفر‌های غیر ضروری در جاده‌های کوهستانی مازندران خودداری کنند.

بنا بر اعلام هواشناسی مازندران در اطلاعیه شماره 27  که در روز دوشنبه 25 آذر 1398 منتشر کرد و بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی ، وضع جوی استان از بامداد سه شنبه تا صبح چهارشنبه به شرح زیر است:

در مناطق ساحلی ، جلگه‌ای و دامنه‌ها ، بارش باران ( بین 20 تا 50 میلیمتر ) به همراه کاهش دما ( 4 تا 6 درجه ) پیش بینی می شود. همچنین در ارتفاعات ( مناطق با ارتفاع 1300 متر و بالاتر ) و محور‌های کوهستانی پدیده مه همراه با بارش برف ( بین 10 تا 40 سانتی متر ) و کاهش دما در طول روز ( 8تا10 درجه ) خواهیم داشت.

براساس این اطلاعیه ، کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها و محور‌های کوهستانی از پیامد‌های مورد انتظار این سامانه بارشی در مازندران است.

با توجه به پیش بینی بارش برف در هر چهار محور مواصلاتی استان ( محور‌های کندوان، هراز، سوادکوه و کیاسر ) و همچنین سایر مناطق کوهستانی استان، توصیه می‌شود از سفر‌های غیرضروری در این مناطق خودداری شود و در صورت لزوم حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.