پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تاریخ مشارکت اجتماعی بانوان به قبل از انقلاب مشروطه برمی‌گردد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، الهام ملک‌زاده روز چهارشنبه در نخستین گردهمایی زنان و مشارکت اجتماعی در ساری افزود: ادوار مختلف تاریخ نه توسط زنان و نه زنانه نوشته شده و باید از دیدگاه مردان به تحولات زنان نگاه کنیم.

وی اظهار کرد: نخستین حرکت‌های زنان در عصر جدید ایران از زمان مشروطه شروع شد و طبیعی‌ترین شکلی که بتوانیم به باورمندی درباره ظرفیت‌های زنان برسیم جز با آگاهی به دست نمی‌آید.

ملک‌ زاده تصریح کرد: با آگاهی از تجربیات گذشته، می‌توانیم به دور از موازی‌کاری و تکرار نکردن رفتارهای نادرست، توانمندی‌های بانوان را به شکوفایی برسانیم.

این پژوهشگر با بیان اینکه ۱۱۴ سال قبل نخستین سازمان‌ مردم‌نهاد در ایران که شروع به کار کرد، یک گروه زنانه بود، خاطرنشان کرد: در جهان پیش از تحولات مشروطه، زنان مشارکت‌های اجتماعی را شروع کردند.

ملک‌زاده افزود: جامعه‌ای که انسانی بوده و حقوق‌ها را بشناسد مورد توجه ما است و حقوق مساوی با توانایی‌های متفاوت، معنا ندارد.

سیاستگذاران فضای فعالیت بانوان را آماده کنند

همچنین رئیس شورای مشارکت زنان مجمع خیران سلامت مازندران در این برنامه اظهار کرد: با وجود تمام شرایط سخت و ناامیدکننده از فضای اجتماعی اما باید رو به جلو حرکت کنیم و به سمت امید رویم که زنان در این مسیر نقش کلیدی دارند.

عالیه زمانی افزود: جامعه رو به پیشرفت است و توسعه پایدار بدون حضور زنان مفهوم ندارد.جامعه‌ای که زنان را نادیده بگیرد و زنان به خودباوری نرسند، جامعه موفقی نیست.

 رئیس شورای مشارکت زنان مجمع خیران سلامت مازندران ادامه داد: سلامت فقط به معنی نداشتن بیماری جسمی نیست بلکه تمام جوانب امروزی را در نظر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سیاستگذاران جامعه باید فضا را برای فعالیت بانوان آماده کرده و توانمندی‌های نیمی از جمعیت جامعه را نادیده نگیرند.

۹۹۲۷/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.