پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بی پرده از وضعیت ویروس کرونا در آلمان از زبان یک شهروند ایرانی مقیم شهر آخن

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: در حال حاضر می‌توان گفت که کشوری نیست که از ویروس کرونا در امان باشد. همه کشورها تقریبا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. از کشورهایی که شرایط سختی را در رویارویی با این ویروس خطرناک دارد کشور آلمان است. این کشور از جمله کشورهای با بالاترین مورد مبتلا به ویروس کرونا در جهان به شمار می‌آید.

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز در نظر دارد برای روشنگری و برای اینکه تصویری از وضعیت ویروس کرونا در کشورهای گوناگون داشته باشیم، در سلسله گزارش ‌هایی وضعیت این ویروس خطرناک را هر بار از قول یکی از شهروندان ایرانی مقیم این کشورها منتشر کند.

برای شروع، گزارشی که سید روح الله شجاعی کیاسری فعال رسانه‌ای در صفحه  اینستا گرام خود منتشر کرده است را منتشر می‌کنیم. شحاعی کیاسری در صفحه خود در فضای مجازی نوشت:

اینستا رو باز می‌کنم، امیرعباس تقی‌پور، فعال روابط‌عمومی‌ و رسانه در حال گپ‌وگفت با مخاطبین صفحه‌شه، حدودا ۲۰ نفری در حال تماشای لایو هستن. در خلال این ارتباط فرامرز اسماعیلی صاحب سوپرمارکتی در شهر آخن آلمان هم اضافه می‌شه. تقی‌پور از او می‌خواد از تجربیات روزهای کرونایی در المان حرف بزنه.‌ گفتگوی این دو نفر رو در ادامه بخونید:
.
 از وضعیت این روزهای آلمان برامون بگو.

اینجا تقریبا ۸۰ درصد شهر تعطیله و مردم توی خونه‌هاشون‌ موندن. به غیر از یکسری مشاغل ضروری بقیه تعطیل هستن‌ و مردم الکی بیرون نمیان.

 اینا‌ از ترس جریمه نمیان‌ یا اینکه در فرهنگ مردم آلمان نهادینه شده؟

جریمه هم بی‌تاثیر نیست ولی بیشتر مردم با دولت همراهی می‌کنن.

وضعیت مشاغلی که اونجا تعطیل شدن‌ چطوره؟

دولت اعلام کرده مشاغلی که بیش ۵۰ درصد ضرر کرده باشن تا سقف ۶۵ درصد از حقوقشون‌ رو پرداخت می‌کنه. البته این منوط به خود اظهاری‌ شاغلینه و اینکه باید صحت این ادعا ثابت بشه. اگر درست نگن تا ۳۰۰ یورو جریمه میشن.
کسانی که گوش نکنن و کاسبی‌‌شون روتعطیل نکنن در مرحله اول ۲۰۰ میلیون ایران‌ جریمه میشن‌ و در مرحله دوم لایسنس‌شون‌ رو ازشون می‌گیرن!

وضعیت بی‌خانمان‌ها چطوره؟

دولت ماهیانه ۴۰۰ یورو به این افراد میده، در کنار اون هر شب جای خواب‌ هم دارن و غذای گرم هم بهشون میدن.

رفتار مردم باهم چقدر تغییر کرده؟

محبت‌ها بیشتر شده، پلیس و آتش‌نشانی مهربون‌تر شدن‌، حتی از ماشینشان اهنگ‌های‌ شاد پخش می‌کنن.

خانواده‌های که عزیزانشون رو از دست دادن چی؟ می‌تونن تو مراسم ختم شرکت کنن؟ وضعیت روحیشون چطوره؟

اینجا مطلقا کسی اجازه نداره مراسمی بگیره، کلیساها‌ بسته‌ است، بستگان درجه یک تا دو هفته تو خونه‌هاشون قرنطینه‌‌ان و اجازه خروج از منزل رو ندارن. مردم در فضای مجازی با اونها همدردی می‌کنن و میگن‌ اگر چیزی احتیاج دارید براتون‌ می‌فرستیم. بیشتر کمک معنوی می‌کنن. چیزی که این روزها در آلمان بیشتر از همیشه می‌شنویم. اینه که مردم برای هم آرزوی سلامتی می‌کنن‌ و میگن امیدواریم سالم بمونید.

 وضعیت امدوشد‌ مردم اونجا چطوره؟

تجمع بیش‌ از دو نفر ممنوعه و حتما باید فاصله ۱.۵ تا ۲ متر رعایت بشه. حالا اگر خانواده باشن کمتر سخت‌گیری‌ میشه‌ که اونم کمتر می‌بینیم.

پی‌نوشت:
همکاران ما در رسانه‌های مازندران هم می‌تونن از این ظرفیت جدید رسانه‌ای بهره بگیرن، اما شاهدیم بیشترشون‌ دنبال کارهای کم ارزش میرن. قهرمان‌سازی، آمار فوتی‌ها، اخبار منفی بدرد مردم نمی‌خوره!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.