پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیمارستان صحرایی؛ نیاز فوری استان مازندران

0

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان این‌که «اکثر بیمارستان‌های مازندران مملو از جمعیت است.» تأسیس بیمارستان صحرایی را ضروری اعلام کرد و گفت: باید چند منطقه مهم در شمال کشور در نظر گرفته شود تا پاسخگوی بیماران جدید باشد. در غیر این صورت باید منتظر بحران خطرناک و فراگیر در مازندران باشیم.

علی محمد شاعری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در شمال کشور گفت: تلفات در مازندران در حال افزایش است. قرنطینه ۱۰۰ درصدی نیاز اصلی شهر است. مردم به اندازه کافی تاوان قرنطینه نکردن را پرداخته‌اند؛ لذا غیر از شمال کشور، سایر شهرهای سیاحتی و زیارتی نیازمند قرنطینه حداکثری هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران علت افزایش شمار مبتلایان کروناویروس را، «قرنطینه‌نکردن» عنوان کرد و گفت: سوء مدیریتها و همکاری نکردن مردم در رعایت توصیه‌های  بهداشتی و مورد مهم قرنطینه نکردن، علت شمار بالای تلفات و مبتلایان به کروناویروس است. چین، ایتالیا، روسیه و آلمان مدل‌های موفق قرنطینه هستند باید از این مدل‌های جهانی استفاده کنیم.

نماینده مردم بهشهر در مجلس در مورد وضعیت بیمارستان‌های شمال کشور گفت: اکثر بیمارستان‌ها مملو از جمعیت است. امکانات بهداشتی و درمانی اعم از ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی و دارو حتی در بیمارستان‌ها کمیاب است. بیمارستان خاتم‌الانبیاء بهشهر با کمبود شدید دارو مواجه شده است. از شب کذشته مقدار دارو مورد استفاده بیماران کم شده تا دارو به همه برسد.

وی در خصوص ضرورت تأسیس بیمارستان صحرایی گفت: تأسیس بیمارستان صحرایی نیاز فوری و ضروری استان‌ مازندران است. باید چند منطقه مهم در شمال کشور در نظر گرفته شود تا پاسخگوی بیماران جدید باشد. در غیر این صورت باید منتظر بحران خطرناک و فراگیر در مازندران باشیم.

شاعری در مورد کنترل ورودی مبادی شهرها گفت: مسافران غیربومی به هیچ وجه نباید وارد استان مازندران شوند. مردم نیز باید در خانه بمانند و برای امور غیرضروری بیرون نیایند. اگر همه این اقدامات انجام شود به تدریج می‌توانیم به بحران کرونا فائق شویم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.