پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیمارستان‌های کرونایی آمل به ۴ بیمارستان افزایش یافت

0

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز اکبری پیش ازظهر شنبه درجلسه فوق العاده ستاد کرونا شهرستان آمل در فرمانداری این شهرستان افزود: بیمارستان محوری امام خمینی آمل از اسفندماه تاکنون به بستری بیماران کرونا اختصاص داشت، اما به علت افزایش شیوع دوباره این بیماری از روز چهارشنبه، شهرستان آمل در وضعیتت هشدار و قرمز قرار گرفته و بیمارستان‌های امام علی، امام رضا و شمال هم اضافه شد.

وی با بیان اینکه سرعت ابتلاء و بستری شدن بیماران کرونایی در شهرستان آمل پس از موج نخست، اکنون دوباره شتاب گرفته است، اضافه کرد: در دو روز گذشته تعداد پذیرش بیماران کرونایی از ۵۵ نفر به ۱۰۵ نفر در روز شنبه ۱۴ تیر افزایش یافته است.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آمل در حدود یک ماه گذشته در زمینه ابتلاء به کرونا در مقایسه با دیگر شهرها در وضعیت تقریباً معمولی قرار داشت و تعداد بیماران بستری شده جدید روزانه در بیمارستان امام خمینی (ره) یک رقمی شد و در روزهای گذشته متأسفانه موارد ابتلاء و بستری افزایش غیرقابل تصوری داشته است.

۷۰ درصد ابتلاهای کرونایی از تالارهای عروسی وعزا

رئیس شبکه بهداشت ودرمان آمل با بیان‌اینکه متأسفانه عادی انگاشتن مردم مبنی به فروکش کردن بیماری کرونا و عدم رعایت شیوه نامه‌های در محافل عمومی باعث افزایش شیوع این بیماری در سطح شهرستان شد.

اکبری ادامه داد: با بازگشایی برخی از اماکن عمومی از جمله تالارها و بازار و تجمع‌های عمومی، متأسفانه بیش از ۷۰ درصد مبتلایان اخیر در سطح شهرستان مربوط به برپایی جشن عروسی درتالارها و نیز مجالس عزا بوده است.

وی ادامه داد: البته در دو شب گذشته توسط شبکه بهداشت ودرمان ۷۰ مورد بازدید از تالارهای شهرستان انجام شد که با وجود نقص حداقلی برخی تالار دارها، بخش زیادی به رعایت نکردن از سوی میهمانان در تالارها و نیز مجالس عزا بوده است.

شهروندان همچنان بی توجه وشلوغ در تجمع‌ها

رئیس شبکه بهداشت ودرمان آمل با بیان اینکه فعالیت تالارها بیش از ۵۰ درصد ظرفیت تعیین شده واوج گیری عروسی‌ها وبرخی مشاغل پرخطرکه جمعیت‌های زیاد را پذیرا هستند، از عوامل مؤثر درافزایش شیوع بیماری کرونا در موج دوم این بیماری دانست و تاکید کرد، درصورت مشاهده فعالیت وسرویس دهی تالارها بیش از ۵۰ درصد ظرفیت پیش بینی شده باید توسط اتحادیه مربوطه، شبکه بهداشت ودرمان، نیروی انتظامی جلوگیری شود.

اکبری، الزام آورشدن شهروندان به استفاده از ماسک را یکی از جدی ترین وبهترین روش برای پیشگیری اولیه ازبیماری کرونا دانست ودرعین حال تاکید کرد، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

کد خبر 4965307
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.