پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیش از ۲ هزار کشاورز ساروی خسارت سیل دریافت کردند

0

به گزارش خبرنگارایرنا، رضا پورفلاح روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان افزود: براساس آمار حدود ۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی برای جبران خسارت های ناشی از سیل به این کشاورزان پرداخت شده است.
وی گفت که در مجموع حدود هشت هزار بهره بردار کشاورزی در شهرستان ساری براثر سیل دچار خسارت شدند که هفت هزار بهره بردار اطلاعات خود را در سامانه سجاد ثبت کردند.

این مسئول میزان کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی پیش بینی شده برای پرداخت به کشاورزان خسارت دیده ساروی را حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود که ۲۵ درصد از این تسهیلات تاکنون به کشاورزان پرداخت شده و یا تا پایان هفته جاری به حساب این افراد واریز خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی ساری حجم خسارت های ناشی از سیل به حوزه کشاورزی مرکز استان مازندران را حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

پورفلاح گفت: همزمان با پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل در ساری، بازسازی و بهسازی سردهنه زراعی و لایروبی کانال آب کشاورزی با اعتبار حدود ۱۰ میلیارد ریال در دست اجرا قرار گرفته است.
پرداخت کمک بلاعوض و تسیهلات ارزان قیمت به کشاورزان سیل زده مازندران به خاطر کندی ثبت در سامانه با تاخیر تقریباً دو ماهه از ۲۸ خرداد شروع شد.

سیلابی که در روزهای آخر سال ۹۷ مناطق مرکزی و شرقی مازندران را خانه تکانی کرد و با تکرار شدن طی روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین مناطقی از غرب استان را هم شست و شو داد، بیش ازیکهزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان به بخش های مختلف خسارت زد ولی بیشترین آن بر اساس اعلام مسئولان مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

عمده خسارت سیلاب به بخش کشاورزی، زیر آب رفتن مزارع و باغ ها، تخریب مزارع پرورش ماهی، از بین رفتن خزانه های شالیزاری و تخریب دامداری و مرغداری و تلف شدن ماکیان و دام های سبک و سنگین بوده است که میزان آن ۶۵۰ میلیارد تومان برآورد شد.
همچنین سیلاب و طغیان رودخانه های مرکزی و شرقی استان از جمله بابلرود، تلار قائمشهر، نکارود و تجن ساری حدود ۹۱ هزار هکتار از زمین های زراعی و باغی مناطق شرقی و مرکزی را به زیر آب برد و به انواع کشاورزی برنج، باغ های کیوی و مرکبات، توت فرنگی، گندم، جو و سویا از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد.

در راستای حمایت از کشاورزان خسارت دیده از سیل بر اساس مصوبات هیات دولت، ۱۷۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۶۰ میلیارد تومان وام بانکی ۴ درصد به مازندران اختصاص یافت.

۶۹۸۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.