پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بودجه امهال تسهیلات تنها به 10 درصد کشاورزان می‌رسد

0

رئیس خانه کشاورز ساری گفت: قانون امهال تسهیلات کشاورزان پاسخگوی همه مشکلات آنان نیست و نقص دارد.

سعید شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرده، قوانینی که برای امهال و بخشودگی سود، کارمزد و جریمه تسهیلات کشاورزان تصویب شده است از نظر زمان و بودجه، پاسخگو و برطرف کننده مشکلات آنان نیست.

وی با اشاره به بند خ تبصره 33 قانون بودجه امسال، تصریح کرد: مقرر شده است که سود و جریمه تسهیلاتی که کشاورزان از بانک‌ها دریافت کرده‌اند و سر رسید آن از اول مهر سال 96 است، تا پایان سال 97 بخشیده و در صورت تمدید وام، سود آن تا سه سال آینده توسط دولت پرداخت شود.

شعبانی با بیان اینکه این قانون به تازگی به بانک‌ها و با هدف مساعدت به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی ابلاغ شده است، افزود: بودجه 20 هزار میلیارد ریالی برای اجرای این قانون در نظر گرفته شده که پاسخگوی حجم بالای تسهیلات و بدهی کشاورزان نیست. این بودجه می تواند پاسخگوی 10 درصد کشاورزان بدهکار باشد و چگونگی اجرای آن و انتخاب کشاورزانی که از این قانون استفاده کنند، به درستی مشخص نیست.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است چنین قانونی اجرا شود باید برای همه و به صورت عادلانه و یکسان باشد، بیان کرد: قانونگذاران به خوبی روی این قانون و تبصره های آن کار نکرده‌اند و ابعاد و جزییاتش شفاف نیست.

شعبانی با اشاره به اینکه کشاورزان از سال 92، سه سال پشت سرهم با خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی و کم آبی مواجه و ناچار به اخذ تسهیلات بانکی شدند، بیان کرد: آیا قانونگذاران، نمایندگان مجلس و مسئولان بررسی کرده‌اند که چه تعداد از این کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی به دلیل تنظیم بازار و مشکلات آب ناچار به اخذ تسهیلات از بانک شده‌اند؟

نباید کم کاری مسئولان و نمایندگان را متوجه پدیده‌های طبیعی کرد

رئیس خانه کشاورزی ساری با تاکید بر اینکه مسئولان استانی، نمایندگان مجلس و رسانه‌ها باید بحران آب را جدی بگیرند و کم کاری نکنند، تصریح کرد: خشکسالی تنها عامل بحران موجود در خشک شدن سفرهای زیر زمینی نیست و نباید کم کاری مسئولان و نمایندگان را متوجه پدیده‌های طبیعی کرد.

خشکسالی اراضی زراعی خوزستان، یزد، اصفهان و چهارمحال بختیاری به مازندران نیز  خواهد رسید

وی با تاکید بر کمبود آب در منابع آب استان، اظهار کرد: خشکسالی اراضی زراعی خوزستان، یزد، اصفهان و چهارمحال بختیاری به مازندران نیز  خواهد رسید، برای حل مشکل کم آبی، همه باید همدل و همراه شویم، اگر در زمان جنگ، فکر می‌کردیم که جنگ در خوزستان و عراق است، کل کشور نابود شده بود، از این رو امروز نیز باید بدانیم که اگر بخشی از کشور دچار مشکل شود، سراسر ایران را درگیر می‌کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.