پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهسازی جاده کیاسر در برنامه قرار گرفت/ مکاتبه استانداری سمنان با استانداری مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: شماری از مردم در خبرگزاری فارس که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، موضوعی ضروری درباره «بهسازی جاده کیاسر» مطرح کرده‌اند.

آن‌ها با انتشار مطالبه‌ای تصریح کردند که «قطعاً یکی از زیباترین جاده‌های کشور جاده کیاسر می‌باشد که از شهر زیبای شهمیرزاد که خود بهشتی در استان سمنان است، آغاز و به شهر ساری ختم می‌شود.

این جاده که دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار بالایی است به دلیل ترافیک بسیار کم بهترین مسیر اتصال شمال به جنوب است.

البته یکی از دلایل ترافیک کم آن شناخته‌نشده بودن آن و دلیل بعدی خطرناک بودن آن است.

این جاده در بسیاری از نقاط نیاز به ترمیم آسفالت و زیرسازی داشته و همین‌طور نیاز به احداث مراکز خدماتی در بین مسیر و نیز ترمیم روشنایی جاده دارد.

امید است با بهسازی و معرفی این جاده هم از ترافیک سایر مسیرهای شمالی کاسته شده و هم با رونق گردشگری در این مسیر اقتصاد مردم این منطقه متحول گردد»؛ خبرگزاری فارس استان سمنان به بررسی موضوع پرداخته است.

قدرت‌الله ابک، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان درباره وضع جاده کیاسر گفت: بهسازی جاده با ارتقای مشخصات فنی متفاوت است و باید با نگاه مجزا در این زمینه اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد: جاده کیاسر، محوری بین‌استانی است و از نظر استان سمنان برای تردد خودروهای حتی عمومی مثل اتوبوس به سمت استان مازندران مشکلی وجود ندارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با تأکید بر اینکه در سمت دیگر جاده کیاسر یعنی در استان مازندران اجازه تردد به ناوگان حمل و نقل عمومی را نمی‌دهند، تصریح کرد: با توجه به وضع جاده‌هایی که در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد، این تصمیم گرفته شده است؛ جلسه‌ای در این خصوص برگزار و مکاتبه‌ای از طرف استانداری سمنان به استانداری مازندران انجام شد تا مشکل رفع شود؛ این مطالب را رئیس سابق پلیس راه استان سمنان در جلسه بیان می‌کرد.

ابک با بیان اینکه رئیس سابق پلیس راه استان سمنان بیان می‌کرد که ما تا سه‌راهی اگره و فولادمحله مشکلی نداریم، تصریح کرد: مشکل در جاده کیاسر در حوزه استحفاظی مازندران است که پیچ‌های خطرناکی دارد و برخی کارهای عملیاتی انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه بعد از آن جلسه نامه‌ای فرستادیم تا استان مازندران ادامه مسیر را در بحث ارتقای مشخصات فنی جاده در دستور کار قرار دهد، گفت: ارتقای مشخصات فنی جاده کیاسر بر این مبنا باید انجام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان تصریح کرد: مشخصات فنی راه‌هایی که وجود دارد، باید به نحوی باشد که قابل تردد برای خودروهای عمومی شود.

ابک با بیان اینکه این موضوع در دستور کار استانداری مازندران قرار گرفته است، اضافه کرد: در خصوص بهسازی بخشی از جاده کیاسر که در استان سمنان قرار دارد، تیمی متشکل از استانداری، اداره کل راه و ترابری، پلیس راه و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها و فرمانداری مهدی‌شهر از این محور بازدید کردند.

وی با تأکید بر اینکه تمام نقایص این مسیر حتی جاهایی که تابلو ندارد مشخص شده است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده است تا کارهایی که در مورد بهسازی جاده کیاسر در محدوده استان سمنان باید انجام شود، صورت گیرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.