پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ابلاغ طرح تفصیلی شهر کیاسرپس از ۲۶ سال/افزایش ۱۰۰درصدی اعتبارات عمرانی شهرداری

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوزبه نقل از روابط عمومی شهرداری کیاسر دکتر همت محمدنژاد امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بخش چهاردانگه شهر کیاسر، اظهار داشت: حدود ۱۳ ماه به عنوان خادم شما در شهر کیاسر در حال فعالیت هستم. در ابتدا باید از شورای اسلامی شهر کیاسر که همواره در همه عرصه های مدیریت شهری با شهرداری همکاری داشتند تقدیر و تشکر کنیم.

وی افزود: پس از گذشت ۲۶ سال تاسیس شهرداری کیاسر با پیگیری مستمر شهرداری و شورای اسلامی شهر در ۱۵ اردیبهشت ۹۸ طرح تفصیلی شهر کیاسر برای برنامه ریزی و مدیریت شهری با هدف رفع نیازهای شهروندی و کیفیت زیست بهتر به شهرداری کیاسر ابلاغ شد.

شهردار کیاسر با بیان اینکه حدود ۷۰۰ میلیون تومان از بدهی های گذشته شهرداری را پرداخت کردیم، افزود:حسابرسی داخلی شهرداری را پس از ۱۵ سال نیز انجام دادیم.

محمدنژاد از پرداخت بدهی سنگ شکن شهرداری خبر داد و گفت: ۵۱ درصد سهام سنگ‌شکن که در اختیاز سازمان همیاری قرار داشت با پیگیریهای شهرداری و شورای اسلامی ۵۱ درصد سهام به شهرداری کیاسر عودت داده شد، درحال حاضر ۱۰۰ درصد سهام سنگ شکن در اختیار شهرداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری از درآمد کافی برخوردار نیست، ادامه داد: در حال حاضر شهرداری بیشتر با کمک های دولتی اداره می شود که برای جذب آن نیاز به پیگیری می باشد.

شهردار کیاسر گفت: سال ۹۷، ۹۰ درصد اعتبارات عمرانی را جذب کردیم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

محمدنژاد به آسفالت خیابان ها و معابر سطح شهر اشاره کرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک آسفالت خیابان و معابر شهر را آغاز کنیم تا بخشی از مشکلات شهروندان را در این حوزه برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در گذشته حتی یک مترمربع تملک زمین نداشتیم، گفت: برای اولین بار ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین در شهر کیاسر تملک شد.

شهردار کیاسر از اجرای طرح بازآفرینی شهری در شهر کیاسر اشاره کرد و تصریح کرد:احیا و بهسازی بافت های فرسوده شهری در دستور کار قرار دارد.

وی از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی نظیر جشن بزرگ ولایت،مسابقه کاکرون،جشنواره عکاسی،نوروزخوانی و فیلم مستند شهر کیاسر خبر داد و خاطرنشان کرد: برای معرفی کیاسر به عنوان شهر توریستی تبلیغات بسیاری صورت گرفته، که باید با فراهم کردن زیرساخت ها، زمینه جذب توریست را در منطقه فراهم سازیم.

شهردار کیاسر از استقرار سینما سیار ایام نوروز در شهر کیاسر خبر داد و ادامه داد: امیدواریم در سال جدید برنامه های فرهنگی دیگری را برای شهروندان برگزار کنیم.

محمدنژاد از جانمایی و نصب سطل زباله مکانیزه در سطح شهر خبر داد و افزود: همچنین در این مدت واحد خدمات شهری نیز به ماشین حمل زباله مکانیزه مجهز شد.

وی با بیان اینکه ساماندهی آرمستان شهر در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد:دیوار کشی و پاکسازی محوطه آرمستان توسط شهرداری کیاسر در حال انجام می باشد.

شهردار کیاسر با اشاره به تجهیز شهرداری کیاسر به سامانه سیماک،گفت:با ایجاد و استقرار سامانه خدمات الکترونیکی سیماک در شهرداری کیاسر مهلت صدور پروانه ساختمانی با روش سنتی که ماهها طول می کشید، اکنون در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.

وی از تعدیل نیروی انسانی شهرداری از ۳۲ نفر به ۲۴ نفر خبر داد و گفت: تفکیک بخش عمرانی و شهرسازی برای نخستین بار در شهرداری صورت گرفته و آموزش نیروی انسانی نیز از برنامه های اولویت دار این شهرداری بوده است.

شهردار کیاسر با اشاره به نصب دوربین مداربسته در ساختمان شهرداری، تاکید کرد: دوربین مداربسته برای برقراری امنیت در سطح شهر نیز نصب خواهد شد.

محمدنژاد با اشاره به اینکه به بخش چهاردانگه و شهر کیاسر خدمات آتش نشانی می دهیم، از مدیران مربوطه خواست ماشین آلات و امکانات بیشتر آتش نشانی به شهرداری کیاسر اختصاص دهند.

شهردار کیاسر با بیان اینکه زمستان سال گذشته عملیات برف روبی به صورت شبانه روزی در شهر انجام شد،خاطرنشان کرد: به اداره راه نیز در عملیات برف روبی کمک کردیم تا مشکلات تردد را در منطقه برطرف کنیم.

وی در پایان از امام جمعه به عنوان پدر معنوی بخش چهاردانگه و شهر کیاسر یاد کرد و از تلاش های ایشان برای رشد و توسعه شهر کیاسر تقدیر کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.