پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بصیرت از نیازهای اصلی کسب قدرت در نیروهای مسلح است

0

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مردم مهمترین پشتوانه نیروهای مسلح، قوای نظامی و انتظامی به شمار می‌روند و بصیرت از نیازهای اصلی کسب قدرت در آنان است.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در افتتاحیه نهمین دوره بصیرت غیر تمرکزی استان‌ها که با حضور روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، معاونین و مدیران انتظامی و ستادی شهرستان‌های تابعه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و قدردانی از نیروی انتظامی در حوزه حفظ امنیت اظهار کرد: نیروی انتظامی در برخورد با حوادث اخیر و مقابله متین و هوشمندانه با عوامل مزدور استکبار جهانی، آشوبگران، فتنه انگیزان و فتنه جویان عملکرد قابل قبول داشته و نمره قبولی را کسب کرد .

وی تصریح کرد: افتخار ما خانواده‌های معظم شهدا و جوانانی هستند که برای حفظ و حراست از امنیت جمهوری اسلامی مقتدرانه همیشه در صحنه حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: از مهمترین خصوصیات و ویژگی‌های نیروهای مسلح و قوای نظامی و انتظامی در جمهوری اسلامی شجاعت و شهامت آنان است و اگر نیروی مسلح شجاعت و صلابت لازم را نداشته باشد در کار خود توفیقی نخواهد داشت.

امام جمعه شهرستان ساری با اشاره به این که شجاعت نیازمند قدرت است، گفت: اقتدار بدون تکیه به قدرت امکان پذیر نیست و اگر می‌خواهیم شجاعت و صلابت در نیروی مسلح و قوای انتظامی ما حفظ کنیم باید عناصر قدرت نیز برای آنان فراهم شود .

محمدی لائینی ایمان، بصیرت، باورپذیری، راضی نگه داشتن مردم، یاد شهدا و ولایت پذیری را از مولفه‌های انسان با بصیرت و نیازهای اصلی کسب قدرت در نیروهای مسلح و نیروی انتظامی برشمرد و افزود: ایمان اراده انسان را قوی‌تر و مصمم‌تر می‌کند و هرچه انسان ایمانش به خدای متعال قوی‌تر باشد مسلما در برابر دشمنان خدا با صلابت و قدرت بیشتری ظاهر خواهد شد .

وی با اشاره به این که بصیرت به انسان قدرت روحی می‌دهد، بیان کرد: قطعا انسانی که بصیرت نداشته باشد و نتواند شرایط را به درستی درک کند نمی‌تواند تحلیل درستی از وقایع داشته باشد و همواره در کار خود تردید دارد .

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: در دنیایی که سردمداران برخی از جوامع سعی می‌کنند قوای مسلح خود را همانند آدمی ماشینی همواره چشم و گوش بسته نگه دارند، نظام جمهوری اسلامی نیروهای مسلح خود را افرادی با بصیرت، آگاهی و قدرت تحلیل بالا و درست می‌خواهد .

محمدی لائینی یادآور شد: با شناخت دو قله رفیع ولایت و رهبری در مقابل سیاستمداران فرومایه استکبار جهانی می‌توان به قدرت تحلیل و حقانیت نعمت ولایت و رهبری در جامعه اسلامی رسید.

وی با بیان اینکه راضی نگه داشتن مردم بالاترین پشتوانه و از مهمترین فاکتورهای قدرت نیروهای مسلح به شمار می‌رود، گفت: همانقدر که ناراضی نگه داشتن مردم برای فروپاشی نظام برای استکبار جهانی مهم و ضروری است، راضی نگه داشتن مردم برای ما مهمتر است .

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: یاد شهدا، عمل به سیره و وصیت نامه شهدا و توجه به ایمان قوی، تقید به نماز اول وقت و مردم‌داری آنان در مقابل کشته شدگان دشمن با خصوصیات اخلاقیشان موجب تقویت روحیه و کسب قدرت در انسان می‌شود .

محمدی لائینی ولایت پذیری را پشتوانه و قدرت عظیم الهی برای نیروهای مسلح برشمرد و افزود: باید حامی، تابع و مطیع ولایت باشیم زیرا ولایت مهمترین پشتوانه برای کسب قوت قلب، شجاعت و صلابت انسان است .

وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم نیروی انتظامی ما قوی، باشجاعت و شهامت باشد باید فاکتورهای شجاعت و قدرت را در آن تقویت کنیم .

هدف از برگزاری دوره بصیرت تقویت روحیه دینی و انقلابی در کارکنان است

سردار سیدمحمود میرفیضی فرمانده نیروی انتظامی مازندران در ادامه این افتتاحیه گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بصریت افزایی در کارکنان نیرهای مسلح، این دوره در سطح مدیران و فرماندهان برگزار می‌شود .

وی با بیان اینکه توجه به منویات و تدابیر مقام عظمای ولایت از وظایف اصلی و ذاتی نیروهای مسلح است، افزود: از جمله اهداف برگزاری دوره‌های بصیرت بهبود ماموریت‌های سازمانی و شناخت دقیق حق از باطل است .

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از نیروی انتظامی در دیدار با فرمانده ناجا و همچنین در بیانه های گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر نیروی انتظامی در تراز انقلاب اسلامی و مد نظر جامعه اسلامی تصریح کرد: برهمین اساس و به منظور تقویت روحیه دینی و انقلابی خوشبختانه امروز نیروی انتظامی در این مسیر قرار گرفته است .

میرفیضی با بیان این که یکی دیگر از اهداف برگزاری دوره های بصریت تبدیل قوه های بالقوه در پلیس به قوه بالفعل است، اظهار کرد: تلاش ما براین است که امنیتی را در خور شان و منزلت مردم عزیز ایران اسلامی که از بهترین مردمان دنیا هستند برای آنان فراهم کنیم .

وی خاطرنشان کرد: هرچند پاسخگو نبودن برخی از نهادها و سازمان‌ها در روند ماموریت‌های سازمانی نیروی انتظامی اثر گذار است اما پلیس بر آن است تا هرچه در توان دارد برای توسعه اقتصادی، سیاسی و سایر بسترهای اجتماعی جامعه گام بردارد و شرایط را برای خدمت بیشتر به مردم فراهم کند .

فرمانده انتظامی مازندران دشمن شناسی، اندیشه ورزی، جریان شناسی و مهمتر از آن بصیرت در حوزه‌های شناختی و معرفی را از مولفه‌های بصیرت دانست و افزود: از دیگر مولفه‌های برگزاری دوره بصیرت در نیروی انتظامی افزایش قدرت تجزیه و تحلیل، پیش‌بینی و بالا بردن آستانه تحمل، تسهیل در پاسخگویی به مطالبات مردمی و حضور مدبرانه در صحنه‌های عملیاتی است .

میرفیضی با بیان اینکه افتخار نیروی انتظامی خدمت به مردمی است که بهترین مردم دنیا هستند، با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با بصیرت و هوشیاری مردمی شاهد انتخاباتی پرشور در استان باشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.