پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بستری شدن بیش از 16 هزار بیمار در ۹ ماه سالجاری در مرکز قلب مازندران

0

ایسنا/مازندران رییس بیمارستان فاطمه زهرا(س) ساری از بستری شدن بیش از 16 هزار بیمار در ۹ ماه سالجاری در مرکز قلب مازندران خبر داد.

ابوالقاسم فلاح عصر امروز در جمع خبرنگاران که در مرکز قلب مازندران برگزار شد، با بیان اینکه در ۹ ماه اول امسال متوسط ماهانه بیماران بستری شده هزار و ۸۰۰ نفر بوده است، اظهار کرد: متوسط ماهیانه بیمار سروپایی ۷ هزار بیمار است.

وی با بیان اینکه این مرکز در سال ۶۹ احداث و از سال ۷۶ به عنوان مرکز قلب مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، تصریح کرد: این بیمارستان دارای ۱۵ بخش بستری، ۶۶۰ نفر پرسنل و ۵۱ نفر پزشک است و خدمات فوق تخصصی جراحی قلب، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستیک، خدماتی از جمله فوق تخصصی ای. سی. یو و بیهوشی قلب در این بیمارستان ارائه می‌شود.

رییس بیمارستان فاطمه زهرا(س) ساری خاطرنشان کرد: در این بیمارستان تمامی اعمال جراحی قلب شامل باطری داخل قلب، سزارین مادران پرخطر با زمینه بیماری قلبی، دیالیز برای بیماران دیالیزی، ویزیت اکو و تست ورزش، اکو مری، اسکن قلب با مواد رادیکتیو، پزشک هسته‌ای، رادیولوژی انجام شده است.

فلاح با اشاره به اینکه این بیمارستان ۸۰ تخت سی. سی. یو داشته اما تعداد تخت معمولی این مرکز که باید دو برابر تخت سی. سی. یو. باشد، ۴۰ تخت است، گفت: این مرکز در سطح استان و استان‌های همجوار سمنان، گیلان و گلستان را خدمات‌دهی می‌کند و ماهیانه در این مرکز ۴۵۰ آنژیوگرافی، ۱۴۰ آنژیوپلاستیک و ۶۰ جراحی قلب، ۳۰۰ مورد تست ورزش، هزار و ۱۰۰ مورد اکو انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز تخصصی فاطمه زهرا (س) ساری تمام خدمات تخصصی قلب را ارائه می‌دهد، افزود: یکی از مشکلات ما فعالیت مشترک پزشکان خصوصی و دولتی است و پیشنهاد می‌دهیم که سالانه ۱۰ درصد از پزشکان محل فعالیت خود در مراکز دولتی یا خصوصی انتخاب کنند.

رییس بیمارستان فاطمه زهرا(س) ساری بیان کرد: برای بیمارانی که دچار مشکل مالی هستند به صورت تخفیف و کمک از طریق صندوق خیریه سلامت کمک می‌شود و واحد مددکاری صندوق خیریه با شناسایی بیماران نیازمند و تعیین تخفیف با تایید رئیس بیمارستان اعمال خواهد کرد.

فلاح یاداور شد: مجمع خیرین سلامت مرکز قلبی فاطمه زهرا (س) ساری با عضویت پرسنل داوطلب بیمارستان تشکیل شده و گردش مالی این صندوق ۲۰ میلیون تومان در ماه است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.