پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری نهمین آیین هنرماه در آمل

0

ایسنا/مازندران معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از برگزاری نهمین آیین هنرماه در شهرستان آمل خبر داد.

حسین ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: برگزاری آیین هنرماه با هدف گرامیداشت مقام هنر و هنرمندان صنایع دستی از سال ۹۶ آغاز شده و در روز پنج شنبه ۳ بهمن، نهمین دوره این آیین در شهرستان آمل برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: در این مراسم از چهار هنرمند شهرستان آمل، آقای محمد محسنی در رشته خراطی، علی حیدری در رشته نمد مالی، نوروز علی بابایی در رشته لاک تراشی و زهرا غریقی در رشته لباس سنتی، تقدیر خواهد شد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به اهمیت معرفی و رونق تولید صنایع دستی در استان گفت: این برنامه‌ها فرصت خوبی برای معرفی و شناسایی ظرفیت‌های صنایع دستی شهرستان‌ها است.
ایزدی با اشاره به ضرورت حمایت از هنرمندان در صنایع دستی به عنوان هنر اصیل و بومی منطقه بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا با حمایت دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها، آیین هنرماه را به‌صورت ماهانه در سطح استان برگزار کنیم.
وی یادآور شد: نهمین آیین هنرماه در روز پنج شنبه ۳ دی ۹۸ راس ساعت ۹ صبح در محل سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آمل برگزار خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.