پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری مراسم کلنگ‌زنی سردرب اصلی مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری مراسم کلنگ‌زنی سردرب مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و اظهار کرد: این مراسم ساعت ۸:۳۰ صبح یکشنبه ۱۲ مرداد با حضور خانواده‌های شهدا و مسؤولان استانی برگزار می‌شود.

وی با عنوان اینکه سردرب اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران دارای دو دیوار ۴۵ و ۳۸ متری است، گفت: همچنین این نما دارای ۱۴ ستون است که هر کدام از ستون‌ها ۸ متر ارتفاع دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: عدد هشت در ستون‌های سردرب نماد هشت سال دفاع مقدس، عملیات والفجر هشت و امام هشتم بوده که این استان مسیر عبور زائران امام رضا(ع) است.

ملکی با بیان اینکه سردرب اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در ضلع شرقی این مرکز قرار گرفته است، گفت: هزینه ساخت این پروژه را یکی از خیران نیک‌اندیش حوزه ایثار و شهادت به عهده گرفت.

وی خاطرنشان کرد: المان‌های صف کشیده در سایت ورودی نمادی از رزمندگان لشکر ۲۵ کربلای مازندران است که اولین لشکری بود که وارد شهر فاو شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در پایان گفت: چینش اِلمان‌ها در ابتدای مسیر یادآور صف رزمندگان و چرخش اِلمان‌ها در اواسط مسیر نشانگر تغییر و تحول روحی در مسیر شهادت است و در انتهای مسیر به یک یگانگی و معنویت می‌رسیم همچنین بر دیوار مسیر ورودی نام شهدای لشکر ۲۵ کربلا نوشته شده است.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.