پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری مجازی یادواره های «اردیبهشت مقاومت» در مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی بعدازظهر سه شنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که با محوریت چهلمین سال دفاع مقدس و سوم خرداد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شش هزار شهید عملیات بیت المقدس و با بیان اینکه استان مازندران با سه تیپ نور، کربلا و بیت المقدس در این عملیات حضور داشت بر ضرورت پرداختن به حماسه فتح خرمشهر و هویزه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه چهل سالگی انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و امسال در چهلمین سال دفاع مقدس قرار داریم، اظهار داشت: برنامه‌های ستاد ۴۰ سالگی دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم» از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به نیروهای مسلح و وزارت کشور ابلاغ شد.

سردار ملکی با اشاره به تشکیل این ستاد در استان مازندران افزود: این ستاد شامل ۱۵ کمیته استانی و یک کمیته شهرستان‌ها است که در ۴۲ هفته مناسبت و گرامیداشت از سوم خرداد آغاز به کار می‌کند و تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

این مسئول کمیته‌های نیروهای مسلح، ایثارگران، پیشکسوتان و پشتیبانی جنگ، بانوان، دانشگاهیان، هنری، روحانیت و مردمی، اطلاع رسانی و رسانه، بهداشت و ایمنی، فرهنگی، کودک و نوجوان، آموزش و پرورش، اسناد و پژوهش و انتشارات، نظارت و بازرسی و ورزش و جوانان را از کمیته‌های استانی برشمرد.

وی با بیان اینکه ریاست ستاد استانی برعهده استاندار است و دبیری آن را اداره کل حفظ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برعهده دارد، گفت: کمیته ستاد شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران و دبیری سپاه نواحی تشکیل می‌شود.

سردار ملکی با بیان اینکه برنامه‌های استان، امسال با محوریت دفاع مقدس برگزار می‌شود، امنیت و سلامتی را بزرگترین سرمایه برشمرد و بر ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده تأکید کرد.

وی دفاع مقدس را اصل سرمایه نظام دانست و ادامه داد: باید با مدیریت جهادی برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ها را به پیش ببریم و با تکیه بر اصل مقاومت در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

این مسئول، جبهه مقاومت را ادامه دفاع مقدس دانست و با اشاره به «اردیبهشت مقاومت» و تقدیم ۱۶ شهید مازندرانی در عملیات «خان‌طومان» تصریح کرد: امسال در چهارمین سال این واقعه با برگزاری یادواره مجازی شهدای «خان‌طومان» از دهم تا هفدهم این ماه یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشتیم.

وی با اشاره شیوع ویروس «کرونا» و رعایت پروتکل وزارت بهداشت در فاصله‌گذاری اجتماعی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ملی در اجرای برنامه‌ها تأکید کرد.

سردار ملکی در ادامه با اشاره به ساخت حسینیه شهدای گمنام در هفت‌تپه خوزستان خواستار مشارکت استانداری و دستگاه‌های استانی شد.

کد خبر 4918022
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.