پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری سه دیدار سرنوشت‌ساز/ تکلیف قهرمان لیگ هجدهم مشخص می‌شود؟

0

به گزارش خبرنگار مهر، فصل هجدهم لیگ برتر به حساس‌ترین روزهای خود رسیده است و دیدارهای هفته بیست و نهم این رقابتها امشب و به صورت همزمان در قالب ۸ دیدار برگزار می‌شود. ۸ دیداری که شاید تکلیف قهرمان این فصل را مشخص کند و شاید هم گره کور بالای جدول را کورتر کند.

در حالی رقابتهای هفته بیست و نهم را پیش رو داریم که هنوز روی کاغذ ۴ تیم پرسپولیس، سپاهان، استقلال و پدیده شانس قهرمانی دارند و به جز این ۴ تیم، تراکتورسازی هم از شانس کسب سهمیه آسیا برخوردار است.

پدیده – سپاهان
یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته را در مشهد شاهد خواهیم بود. جایی که پدیده و سپاهان در حالی برابر هم قرار خواهند گرفت که هر دو تیم شانس قهرمانی دارند. این شانس برای سپاهان بیشتر و برای پدیده کمتر است.

مساوی در این دیدار به درد هیچ کدام از این دو تیم نمی‌خورد و بیشتر پرسپولیس و استقلال از این نتیجه سود می‌برند. تنها پیروزی سپاهان در این بازی است که باعث می‌شود حتی در صورت شکست ماشین سازی مقابل پرسپولیس، تکلیف قهرمانی هفته پایانی مشخص شود.

امین قاسمی نژاد به همراه یونس شاکری هر کدام با ۹ گل زده خطرناک‌ترین بازیکنان پدیده هستند. ضمن این که حسین مهربان، محمد قاسمی نژاد، بهنام برزای، مسعود ریگی و محمد مهدی مهدی خانی از بازیکنان برجسته پدیده هستند.

در تیم سپاهان اما کی‌روش استنلی که بهترین گلزن لیگ برتر است را باید برجسته‌ترین بازیکن دانست. سجاد شهباززاده و مهرداد محمدی هم از دیگر مهاجمان شاخص و خطرناک سپاهان هستند.

همانطور که بهترین گلزن این فصل یک سپاهانی است، بهترین گلساز فصل هم یکی از هافبک‌های این تیم است. محمد کریمی با ۷ پاس گل بهترین گلساز فصل جاری است که قلعه نویی روی قدرت سازندگی او حساب ویژه‌ای باز کرده است.

* پرسپولیس – ماشین سازی
چشم استقلالی‌ها، سپاهانی‌ها و حتی پدیده‌ای ها در این بازی به رضا مهاجری و تیم جنگنده و جسور او در تهران دوخته شده است. مهاجری و تیمش تنها نفراتی هستند که می‌توانند تنور قهرمانی این فصل لیگ برتر را داغ‌تر نگه داشته و رقابت را به هفته پایانی بکشند.

پرسپولیس اما می‌تواند امشب با پیروزی بر ماشین سازی یکی دو تیم را از کورس قهرمانی خارج کرده و حتی در صورتی که سپاهان هم در مشهد امتیاز از دست بدهد، قهرمانی‌اش را هم مسجل کرده تا هفته پایانی یک بازی تشریفاتی داشته باشد.

حداقل روی کاغذ به نظر می‌رسد شاگردان برانکو که گفته می‌شود به تازگی هم از نظر مالی شارژ شده‌اند برای پیروزی برابر تیم سیزدهم جدول کار سختی در پیش نداشته باشند. اما وقتی به نوع بازی‌های ماشین سازی و نحوه قرار گرفتنش مقابل تیم‌های بزرگ نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم شاید کار پرسپولیس خیلی هم ساده هم نباشد.

بازیکنان خاص در این بازی می‌توانند احسان علوان زاده و رضا خالقی‌فر باشند. بازیکنان پیشین پرسپولیس که برای ماشین سازی بازی می‌کنند. به خصوص خالقی فر که بهترین گلزن ماشین سازی هم می‌باشد.

* صنعت نفت – استقلال
استقلالی‌ها هنوز روی کاغذ شانس قهرمانی دارند. این شانس در صورت شکست پرسپولیس در تهران و پیروزی خودشان مقابل صنعت نفت همچنان زنده می‌ماند. شاگردان فرهاد مجیدی که در دو بازی اخیر نمایش قابل قبولی داشتند امشب میهمان تیمی هستند که در هفته‌های پایانی پیروزی‌های خوبی را به دست آورده و به جایگاهش در جدول سر و سامان داده.

این بازی برای استقلال حکم مرگ و زندگی را دارد اما برای صنعت نفت تنها یک بازی حیثیتی است که بازیکنان و سرمربی این تیم برای اثبات توانمندی و شایستگی‌های خود در آن تلاش می‌کنند.

استقلال حتی اگر قرار باشد در این فصل قهرمان هم نشود، باز هم پیروزی در این دیدار برای آنها بسیار حائز اهمیت است چرا که کسب سهمیه آسیا در گروی این پیروزی است.

میلاد جهانی، طالب ریکانی، جاناتان بالوتلی و رضا جبیره را می‌توان از بازیکنان کلیدی و خطرناک صنعت نفت دانست. استقلال هم که مملو از بازیکن بزرگ و کلیدی است که بی انصافی است از چند تا از آنها نام برد.

سپیدرود و نفت مسجد سلیمان به دنبال بقا
با روشن شدن تکلیف استقلال خوزستان و سقوط این تیم به لیگ یک، رقابت سختی بین سپیدرود و نفت مسجد سلیمان برای بقا در گرفته است تا یکی از این دو تیم هم در پایان این فصل با لیگ برتر خداحافظی کنند.

در این هفته سپیدرود در خانه میزبان نساجی میانه جدولی است و پیروزی در این بازی می‌تواند آنها را به بقا در لیگ برتر امیدوار کند. شانس آنها در صورتی بیشتر هم خواهد شد که در بازی همزمان نفت مسجد سلیمان در تهران مقابل پیکان امتیاز از دست بدهد.

کار نفت مسجد سلیمان اما قدری سخت‌تر از سپیدرود است. آنها امشب میهمان پیکان هستند. پیکانی که در هفته‌های اخیر با حسین فرکی بهتر نتیجه می‌گیرد و این باعث می‌شود کار برای مسجد سلیمانی‌ها قدری سخت‌تر شود.

بعید نیست در پایان بازی‌های امشب اتفاقی بیفتد که سپیدرودی‌ها برای بقا در لیگ برتر امیدوار تر باشند.

دیگر بازی‌های امشب از اهمیت جدولی خاصی برخوردار نیست و تیم‌ها تنها برای یکی دو پله بالا و پایین شدن در جدول با هم دیدار می‌کنند.

در دیگر بازی‌های امشب ذوب آهن در خانه میزبان فولاد است، استقلال خوزستان از سایپا پذیرایی می‌کند و تراکتورسازی هم در دیداری که تنها می‌تواند آنها را به کسب سهمیه آسیا تا حدودی امیدوار کند از پارس جنوبی پذیرایی می‌کند.

برنامه دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر به شرح زیر است:

شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱:۳۰

* پرسپولیس – ماشین سازی؛ ورزشگاه آزادی تهران
داور:
کوپال ناظمی کمک‌ها: حسن ظهیری – محمد هاشمی نسب کمک داوران اضافی: موعود بنیادی فر – محمد باقر پورباقر داور چهارم: بابک داوری ناظر داوری: عبود سنگاشکن

* سپید رود رشت – نساجی مازندران؛ ورزشگاه سردار جنگل رشت
داور:
مهدی سیدعلی کمک‌ها: رضا سخندان – سعید علی نژادیان کمک داوران اضافی: علی صفایی – یاسر همرنگ داور چهارم: مهدی عالیقدر ناظر داوری: محسن ترکی

* ذوب آهن اصفهان – فولاد خوزستان؛ ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
داور:
حسین زیاری کمک‌ها: محمدرسول ذورقی – علیرضا مرادی کمک داوران اضافی: مهدی مرجانزاده – مجید محمدی داور چهارم: مهدی صناعی ناظر داوری: حیدر شکور

* پدیده – سپاهان؛ ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
داور:
علیرضا فغانی کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی – علیرضا ایلدروم کمک داوران اضافی: رضا عادل – علی میرغفاری داور چهارم: محمدجواد مداح ناظر داوری: علیرضا کهوری

* تراکتورسازی تبریز – پارس جنوبی؛ ورزشگاه یادگار امام تبریز
داور:
وحید کاظمی کمک‌ها: آرمان اسعدی – یعقوب حجتی کمک داوران اضافی: پیام حیدری – عبدالنبی پورخلف داور چهارم: هیوا بهمنی ناظر داوری: بهرام مهرپیما

* استقلال خوزستان – سایپا تهران؛ ورزشگاه غدیر اهواز
داور:
کمیل غلامی کمک‌ها: حسین مرادی – مهدی سیفی کمک داوران اضافی: جواد رحیم زاده –روح الله شریفی داور چهارم: فرهاد مروجی ناظر داوری: محمدجواد تقی پور

* پیکان تهران – نفت مسجد سلیمان؛ ورزشگاه شهدا شهر قدس
داور:
اشکان خورشیدی کمک‌ها: محمدرضا منصوری – محمد عطایی کمک داوران اضافی: علی بای – احمد محمدی داور چهارم: احد سلطانی ناظر داوری: اسماعیل صفیری

* صنعت نفت آبادان – استقلال تهران؛ ورزشگاه تختی آبادان
داور:
محمدرضا اکبریان کمک‌ها: مهدی الوندی – جلیل شعرانی کمک داوران اضافی: امیر عرب براقی – کیوان علی محمدی داور چهارم: اسد حاج محمدی ناظر داوری: ایرج نظری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.