پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری دوازدهمین نمایشگاه جهادگران علم و فناوری بسیج مازندران

0

ایسنا/مازندران مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران گفت: دوازدهمین نمایشگاه جهادگران علم، فناوری، اختراعات و ابتکارات کل بسیج این استان از ۲ لغایت ۳ آذر ماه به مدت ۲ روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ عصر در ساری میدان امام سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می‌شود.

محمد هادی موذن در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ۳۰ شرکت دانش بنیان در مازندران وجود دارد که از طرف سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران حمایت می‌شوند، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب خواهد شد مخترعین محصولات و دستاوردهای خودشان را بهتر به فروش برسانند.
وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه از اختراع دستگاه زباله‌سوز یک تنی رونمایی می‌شود، تصریح کرد: امروزه زباله معضل بزرگی برای جامعه است که خروجی  این دستگاه می‌تواند در صنعت  کاربرد زیادی داشته که استخراج آن شامل  مواد اولیه نئوپان و زغال است.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران خاطرنشان کرد: دستگاه ۴۰ تنی زباله‌سوز در مرکز رشد کشاورزی سازمان بسیج علم و فناوری مازندران در حال ساخت است.
موذن با بیان اینکه ساخت دستگاه ۵۰۰ تنی زباله‌سوز در ایران کار سختی نیست، افزود: طرح‌های زباله‌سوزی که در اروپا اجرا می‌شود، در ایران قابل اجرا نیست چراکه این دستگاه استانداردهای خاصی برای شرایط آب و هوایی و زباله ایران نیاز دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.