پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برپایی نشست شورای سیاستگذاری چهلمین سال پیروزی انقلاب در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ ایران، اسلام و جهان بوده و رخدادی عظیم و تأثیرگذار در نیمه  دوم قرن بیستم به شمار می‌آید که موجب بسیاری از تحولات سیاسی در جهان شده است.

اهمیت این رویداد تاریخی در این است که از یک سو معادله‌‌های سیاسی استکبار را در ادامه تقسیم استعماری جهان به دو قطب شرق و غرب بر هم زد و از سوی دیگر یکی از مقتدرترین رژیم‌‌های وابسته به قدرت ‌های بزرگ را در کشوری که از نظر استراتژیکی و اقتصادی با اهمیت بود ریشه‌ کن کرد.

مازندران با وسعت 24 هزار کیلومترمربع و بیش از سه میلیون و 100 هزار نفر جمعیت، ضمن دارا بودن توانمندی‌های فراوان اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، صنعتی و کشاورزی، نیازمند طرح‌های عمرانی و خدماتی فراوانی برای توسعه و رونق اقتصادی و اجتماعی است.

تولید 7.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و رتبه‌های برتر تولید حدود 20 محصول کشاورزی در کشور، وجود نیروی انسانی توانمند و تحصیل کرده، ظرفیت‌های فراوان سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و نزدیکی به پایتخت، بخشی از این توانمندی‌ها است که با بهره‌گیری از آن می توان گامهای بلندی در تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت.

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جلسه شورای راهبردی و سیاستگذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استانداری مازندران برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم گفت: انقلاب هدیه الهی است که 40 سال حفظ شد و امروز دشمنان به اهمیت انقلاب و دستاورد آن پی بردند که وظیفه ما سنگین تر می‌شود.

آیت الله نوراله طبرسی با بیان اینکه همه ما وارث خون شهدا هستیم، افزود: باید میراث دار خوبی برای شهدا باشیم وانقلاب را انقلابی کم نظیر و کم سابقه است.

وی گفت: تمام نقشه‌های شیطانی انجام شد تا به انقلاب و نظام ضربه بزنند که وظیفه ما حفظ انقلاب است تا با تمام وجود و امکانات برای برگزاری چهلمین سال پیروزی انقلاب آماده باشیم تا دشمن خیال نکند مردم از انقلاب و نظام بریده اند.

طبرسی تصریح کرد: امروز دشمن با فضای مجازی تلاش دارد جوانان را نسبت به جایگاه ولایت و انقلاب بدبین کند که باید کارنامه نورانی و آسمانی انقلاب را نشان دهیم ومنشا انقلاب برای مردم بازگو شود.

تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان

محمد اسلامی استاندار مازندران نیز در این نشست گفت: دشمن از سالها قبل تا کنون به دنبال ایجاد تفرقه و جدایی مردم از نظام است که امروز نیز با راه نداری جنگ اقتصادی تلاش دارند مردم را نسبت به نظام بدبین کنند.

وی بیان کرد: در جشن انقلاب نیز باید به درستی دستاورد انقلاب بازگو شود تا مردم با خدمات نظام بیشتر آشنا شوند.

امام جمعه نکا نیز گفت: صدا و سیما کمی ضعیف عمل می‌کند که باید سرودهای انقلابی بیشتر پخش شود. حجت الاسلام محمدی لائینی افزود: خدمات نظام را در چهلمین سال پیروزی انقلاب سیاسی نکنیم و واقعا خدمات نظام را به دستی اطلاع رسانی کنیم و کارگروهی جهت بازبینی، شناسایی اشتباهات و کوتاهی تشکیل شود و ببینیم عدالت اجتماعی چه میزان اجرا شد.

آغاز جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران

امام جمعه گلوگاه نیز در این نشست بیان کرد: امروز علاوه بر اینکه باید انقلاب را صادر کنیم در داخل نیز توجه شود که یکی از نکات مهم این است که دانش آموزان و نسل امروز را بیشتر با انقلاب و دستاوردهای آن آشنا کنیم.

حجت الاسلام میراحمدی افزود: دشمن از طریق مسائل اقتصادی، جنگ ترکیبی کاملی علیه ما آغاز کرد که استکبار بداند که استقلال داریم جمهوریت و اسلامیت برقرار است و بدانیم که چهلمین سال قدرت و اقتدار را به همراه دارد که دشمن از این مساله ناراحت عصبانی است.

فرماندار چالوس نیز گفت: در اهمیت چهلمین سال این بس که دشمنان و استکبار کارخود را مدتها قبل آغاز کرد. محمدناصر زندی افزود: استفاده از فضای مجازی بهترین روش جهت اطلاع رسانی است که کارگروه فضای مجازی باید فعالتر از سایر کارگروه‌ها بیشتر باشد و تولید محتوا در دستاوردهای نظام باشد.

وی بیان کرد: برای برگرداندن اعتماد ملی به نظام و انقلاب علاوه بر توجه به مباحث محتوایی و بسته‌های فرهنگی، برای ارتقا وحدت ملی، خدمات نظام و دولت را به درستی اطلاع رسانی کنیم.

تحلیل و تکریم انقلاب

امام جمعه بابل نیز گفت: بهترین موقعیت است که به تجلیل و تکریم انقلاب بپردازیم که همه جوانب انقلاب شکافته و بازگو شود.

حجت الاسلام روحانی افزود: کمیته مدرسه انقلاب، دانشگاه انقلاب، حوزه، اداره، رسانه انقلابی و تببین انقلاب و پاسخ به شبهات و مجاهدتهای خاموش، بازار، مسجد برخی از کارگروه‌های مهم در این راستا تشکیل شود.

اطلاع رسانی مدیران از عملکرد نظام به مردم

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور نیز در این نشست گفت: در بستر چهلمین سالگرد قرارداریم باید نگاهی ویژه داشته باشیم که جهت اجرا کارهای محتوایی کمیته‌ها تشکیل شد.

نصرت الله لطفی افزود: جشن پیروزی انقلاب همراه با تبیین و آیین است که چون ایام فاطمیه دوم است باید کارها با شناخت خدمت مردم بابصیر باشیم.

وی تصریح کرد: شرایط فعلی استثنایی ترین تاریخ بشریت است زیرا این همه ابزار و فضای مجازی در گذشته وجودنداشت و بدانیم مردم از انقلاب راضی هستند اما از عملکرد راضی نیستند چون مدیران خوب اطلاع رسانی نکردند.

لطفی گفت: به گفته دشمنان هفت تریلیون دلار در منطقه هزینه کرد اما به نتیجه نرسیده که دلیل آن نفوذ انقلاب اسلامی است. دشمن درجنگ ترکیبی و هوشمندانه وارد شد که بسترساز آن جنگ روانی، ایجاد تصویری سیاه و ناکارآمد از انقلاب در اذهان جامعه است تا مردم را درمقابل نظام قرار دهد و همه باید ید واحد باشیم.

گزارش از قدسیه السادات شعبانپور

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.