پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برف و باران جاده‌های مازندران را پرترافیک کرد

0

مرکز مدیریت راه‌های مازندران عصر امروز جمعه اعلام کرد که در حال حاضر با وجود بارش برف و باران در سطح جاده های اصلی استان مازندران ، تردد با همکاری راهداری و با شن و نمک پاشی بدون داشتن زنجیر چرخ برقرار است، ولی داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ برای تمام خودروهای عبوری اجباری است.
کندوان 
براساس گزارش مرکز مدیریت راه های استان مازندران ترافیک در محور چالوس – کرج از نیمه سنگین تا سنگین است و تردد خودروهای عبوری در این محور نیز به کندی انجام می شود.
همچنین طبق این گزارش به دلیل بارش برف در این محور داشتن زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی برای رانندگان عبوری اجباری است.
مرکز مدیریت راههای مازندران همچنین اعلام کرد که براساس نظر پلیس راههای استان برای کاهش ترافیک در محور چالوس – کرج ، تردد از مرزن آباد به سمت کرج تا اطلاع ثانونی یک طرفه انجام می شود و از کرج به سمت مرزن آباد نیز تردد تا اطلاع بعدی ممنوع است.
جاده هراز 
مرکز مدیریت راه های مازندران ترافیک در محور هراز را پرحجم و نیمه سنگین اعلام کرد و طبق نظر پلیس راه تردد از از آمل به سمت رودهن در استان تهران تا اطلاع بعدی به صورت یک طرفه برقرار است و در همین مدت نیز تردد از رودهن به آب آسک در شهرستان آمل نیز ممنوع است.
براساس این گزارش از لحاظ جوی نیز جاده هراز شاهد بارش باران و در ارتفاعات برف خفیف است که داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در این محور نیز اجباری است.
ترافیک در سوادکوه 
مرکز مدیریت راه های مازندران ترافیک در محور سوادکوه را از پل سفید تا گدوک را نیمه سنگین و در برخی اوقات نیز به صورت سنگین اعلام کرده است.

از لحاظ جوی در این محور نیز بارش باران از دقایقی قبل شروع شد و تردد بدون هیچ مشکلی برقرار است.
کیاسر بارش برف 
مرکز مدیریت راههای مازندران اعلام کرد تردد در محور ساری- کیاسر ( ساری-سمنان) به صورت عادی و روان در حال انجام است، ولی از لحاظ جوی بارش برف خفیف درحال باریدن است و تردد نیز بدون زتجیر چرخ تداوم دارد.
 بر اساس این گزارش ، تردد در محور کناره نیز روان عادی در زیر بارش باران برقرار است.
مازندران حدود ۱۱ هزار کیلومتر جاده دارد که سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن برفگیر است و هم اکنون تردد در ۲۱ گردنه برفگیر استان نیروهای امدادی زمستانی مستقر هستند.

در زمستان سال جاری ۳۳ اکیپ راهداری با ۲۵۰ دستگاه خودرو و بیش از ۳۰۰ نیرو در مناطق برفگیر حضور فیزیکی شبانه روزی دارند.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.