پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برف، راه یک روستای بخش چمستان نور را بست

0

سلیمان ایزدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه روستای ” خورتاب رودبار” در مسیر جاده رویان – سیاه سنگ –  بلده هم اکنون بسته است و نیروهای راهداری با تجهیزات کامل از شب گذشته در تلاش برای باز کردن آن هستند.

وی گفت: با توجه به این که دمای هوا در منطقه تا ۱۰ درجه زیر صفر رسیده است، نه تنها حجم برف های باریده شده چند روز اخیر در منطقه کم نشده بلکه برفی که از  روز گذشته در حال باریدن است ، اضافه و سبب شد تا راه دسترسی اهالی این روستا که بیشترشان دامدار هستند با  مرکز بخش کاملا قطع شود.  

ایزدی با اعلام اینکه راه های اصلی و فرعی دیگر مسیرهای ارتباطی این منطقه به روی اهالی و مسافران باز است ، از رانندگان خواست برای تردد از این راه های کوهستانی حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

وی افزود : هم اکنون در این مناطق شاهد بارش برف و باران هستیم و امیدوارم با تلاش نیروهای راهداری مشکلی در رفت و آمد خودروها به خاطر شرائط نامساعدی جوی به وجود نیاید.  

بخش کوهستانی بلده نور با ۴۶ روستا و جمعیت ۱۲ هزار نفری دارای ۱۲۰ کیلومتر جاده اصلی و ۳۰۰ کیلومتر راه فرعی است.   

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد.

شهرستان نور با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

بر اساس اعلام هواشناسی مازندران از بامداد امروز با تقویت جریانات شمالی سطح زمین،  شاهد بارش باران (بارش برف در ارتفاعات) و وزش باد( گاهی نسبتاً شدید)  در استان خواهیم بود و روز پنجشنبه به طور موقت از میزان ناپایداری کاسته می شود و بارش ها پراکنده خواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که آبگرفتگی معابر ، افزایش حجم آب رودخانه ها و همچنین مه آلود بودن و اختلال در تردد جاده ها از جمله پیامدهای مورد انتظار طی این مدت  خواهد بود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.