پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بررسی گاز رسانی به بخش های دودانگه و چهاردانگه

0
پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی طرح های گازرسانی به روستا‌های مناطق محروم دودانگه و چهاردانگه ساری گفت: تکمیل و بهره برداری از طرح‌های گازرسانی روستایی منجر به بازگشت جمعیت از حاشیه شهر‌ها به روستا‌ها و یا کوچ به شهر‌های کوچکتر می‌شود.
وی با بیان اینکه هدف نهایی نظام جمهوری اسلامی ایران از اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی، صرفا تامین گرمایش منازل نبوده است افزود:توسعه انرژی آثار روانی مطلوبی را برای سکونت مردم به همراه دارد و در  استفاده اقتصادی از این نعمت الهی موجب اشتغال زایی و کمک به توسعه پایدار مناطق می‌شود.
وی با اشاره به تأثیر گاز بر توسعه اجتماعی و اقتصادی، گفت: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، تقویت فضای کسب و کار روستایی، جلوگیری از پیامد‌های مخرب شلوغی و تراکم شهر‌ها از نتایج گازرسانی است.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی به رشد گازرسانی روستایی طی چند سال گذشته در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: عملکرد جهادی شرکت گاز مازندران طی چند سال گذشته، عقب ماندگی چند دهه پیش را در یک بستر زمانی کوتاه جبران کرد.

دامادی با بیان اینکه تا چند سال گذشته تنها ۸۰ درصد خانوار روستا‌یی ساری از گاز برخوردار بوده اند، گفت: در ۵ سال اخیر ۹۵ درصد خانوار‌های روستایی ساری از نعمت گاز برخوردار و عملیات اجرایی تعداد دیگری از روستا‌ها نیز آغاز شده است.

در ادامه جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت:دولت یازدهم به منظور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی، تمام زیرساخت‌های لازم برای توسعه گازرسانی به روستا‌ها را فراهم کرده است.

وی افزود: دولت یازدهم و دوازدهم، منابع مالی گازرسانی به روستا‌ها را از طریق صرفه جویی در مصرف سوخت‌های مایع تامین کرده است.

احمدپور گفت: با بهره گیری از بند «ق» تبصره ٢ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ و ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید، شرایط لازم برای تامین منابع مالی این طرح ها از محل جایگزینی گاز با سوخت‌های مایع فراهم شد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران افزود: پس از ابلاغ بند «ق» تبصره دو قانون بودجه سال ۹۳ از سوی دولت تدبیر و امید به وزارت نفت، طرح‌های گازرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت.

با استناد به آخرین آمار امور برنامه ریزی شرکت گاز استان مازندران، هم اکنون ۹۹/۷درصد خانوار شهری، ۹۱/۵ درصد خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

یادآور می‌شود جلسه بررسی پروژه گازرسانی به روستا‌های مناطق محروم دودانگه و چهاردانگه ساری با حضور نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ساری، مدیرعامل شرکت گاز استان، بخشداران دودانگه و چهاردانگه در اداره مرکزی گاز مازندران برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.