پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برخورد ویژه با متخلفان افزایش شهریه یک مدرسه غیر انتفاعی در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، پس از انتشار گزارش وعده‌های بی‌سرانجام کاهش نرخ شهریه یک  مدرسه‌ غیرانتفاعی در استان مازندران که در آن خانواده از افزایش ۱۰۰ درصدی شهریه یک مدرسه غیرانتفاعی گلایه داشتند، سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جریان  مطلب منتشر شده قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه در جریان مشکلات به وجود آمده در این مدرسه هستم، افزود: پیگیری لازم را انجام می‌دهم.

سعدی‌پور اضافه کرد: پس از شناسایی متخلف برابر قانون برخورد می‌کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطر‌ نشان کرد: این موضوع مربوط به سنوات گذشته است.

سعدی‌پور در عین حال اعلام کرد: نتیجه  بررسی‌های نهایی را اطلاع رسانی می‌کنم.

به گزارش فارس از نظر مهدی قربان‌زاده رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و توسعه مدارس غیردولتی آموزش و پرورش مازندران، پیش از این عنوان کرد؛ الگوی شهریه در شهرستان تایید شده و نباید انجام می‌شد.

وی اضافه کرد: نرخ شهریه در کارگروه شهرستان تعیین شده و وزارتخانه هم این موضوع را بر اساس تصویب کارگروه شهرستان اعمال کرده است.

حامد دیانی رئیس آموزش و پرورش مازندران نیز در این زمینه گفته بود؛ افزایش ۱۰۰ درصدی از طریق سامانه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش به ما ابلاغ شده است این افزایش شهریه در سال ۹۷ و ۹۸ توسط مدیر اعمال نشده اما در سال جاری، مسؤولان مدرسه معتقد به اعمال این شهریه هستند.

به گزارش فارس، تعدادی از خانواده‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از افزایش ۱۰۰ درصدی یک مدرسه غیرانتفاعی در مازندران، گلایه کردند.

خانواده‌ها به خبرنگار فارس اعلام کردند که مدیر مدرسه شهریه ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومنی سال تحصیلی ۹۸ و ۹۹ را به حدود ۷ میلیون تومان افزایش داده است.

در آخرین پیگیری خبرنگار فارس مدیر این مدرسه به خانواده‌ها اعلام کرده که با پرداخت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌توانند برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام دانش‌آموزان را انجام دهند.

بر اساس قانون نرخ شهریه در مدارس غیرانتفاعی برای سال جدید از افزایش ۱۷ تا ۲۰ درصدی بر اساس تصمیم کارگروه شهرستانی باید اعمال شود.

اینکه سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش قرار است با چه کسی برخورد داشته باشد و نحوه برخوردش چگونه بود و آیا این برخورد به نفع خانواده‌ها تمام می‌شود یا خیر را در روزهای آینده پس از اعلام رسمی مدیرکل آموزش و پرورش اطلاع رسانی می‌کنیم.

 /۸۶۰۰۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.